Ik en mijn partner zijn klaar met m’n kat.
Ik en mijn partner zijn klaar met m’n kat.
Ik wil alles rustig uitleggen,
Wij hebben een kater van 1 jaar en 6 maanden, hij heeft geen papieren en is niet gechipt of gecastreerd, wilde we wel doen maar we wilden eerst kijken, bevalt de kat, dan gaan we er veel geld in stoppen.
Ik verloor mijn poes in februari vorig jaar en ik kwam op de advertentie van deze kater terecht. Was meteen verkocht, alles wat ik wilde of niet wilde deed die niet. Zoals sproeien, plassen in huis, hij was knuffelig, kon omgaan met vogels, krabbeld nergensaan. Nou absoluut niks van waar dus, al het bovenstaande doet die dus en hij heeft een krabpaal maar gebruikt de bank, alles behalve dan dat.
Heb een ding gekocht voor in het huis wat hem rustig zou houden, nou ook dat heeft niet gewerkt.
Tot gisteren heeft die nog heerlijk over mijn deken staan zeiken
ik ben er gewoon na bijna een jaar klaar mee en mijn partner dus ook. Heb nog nooit een kat opgegeven maar deze is de limit. ik weet niet wat ik dus moet doen want mijn zoontje van 4 is dus stapel op hem
Wij hebben een kater van 1 jaar en 6 maanden, hij heeft geen papieren en is niet gechipt of gecastreerd, wilde we wel doen maar we wilden eerst kijken, bevalt de kat, dan gaan we er veel geld in stoppen.
Ik verloor mijn poes in februari vorig jaar en ik kwam op de advertentie van deze kater terecht. Was meteen verkocht, alles wat ik wilde of niet wilde deed die niet. Zoals sproeien, plassen in huis, hij was knuffelig, kon omgaan met vogels, krabbeld nergensaan. Nou absoluut niks van waar dus, al het bovenstaande doet die dus en hij heeft een krabpaal maar gebruikt de bank, alles behalve dan dat.
Heb een ding gekocht voor in het huis wat hem rustig zou houden, nou ook dat heeft niet gewerkt.
ik ben er gewoon na bijna een jaar klaar mee en mijn partner dus ook. Heb nog nooit een kat opgegeven maar deze is de limit. ik weet niet wat ik dus moet doen want mijn zoontje van 4 is dus stapel op hem
Re: Ik en mijn partner zijn klaar met m’n kat.
Ongecastreerde katers sproeien nou eenmaal. Dus ik zou hem eerst laten castreren voordat je klaagt over het gesproei. Dan worden ze ook meestal rustiger en knuffeliger is mijn ervaring. Succes
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
En hopen dat dat dan nog goed komt want dat had eigenlijk bij 6 maanden (voordat een kater gaat sproeien) moeten gebeuren. Ook de andere problemen (zoals krabben) zijn meestal met relatief simpele dingen op te lossen. Zoals goed alternatief op dezelfde plaats aanbieden incl. tijdelijk bank onaantrekkelijker maken. Maar dat moet dus wel 'precies' gebeuren.
En in het begin geen geld in stoppen (dus geen castratie), ja, helaas werkt dat meestal averechts.
En in het begin geen geld in stoppen (dus geen castratie), ja, helaas werkt dat meestal averechts.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Een ongecastreerde kater is een wandelende hormoon-bom.
Door er niet op tijd kosten in te willen steken, ontneem je de kat de kans een hanteerbare huisgenoot te worden.
Ik zou persoonlijk gauw een afspraak maken voor castratie. En het dan nog 2 maanden met hem uithouden want zolang duurt het voor de hormonen niet meer door zijn lijf gieren.
Na die periode kun je langzaamaan beginnen een band met hem te krijgen. Wat aanpassingen in huis doen vaak wonderen voor het meubel-sloop-gedrag.
Waar een wil is is een weg. Probeer in oplossingen te denken ipv negativiteit.
Door er niet op tijd kosten in te willen steken, ontneem je de kat de kans een hanteerbare huisgenoot te worden.
Ik zou persoonlijk gauw een afspraak maken voor castratie. En het dan nog 2 maanden met hem uithouden want zolang duurt het voor de hormonen niet meer door zijn lijf gieren.
Na die periode kun je langzaamaan beginnen een band met hem te krijgen. Wat aanpassingen in huis doen vaak wonderen voor het meubel-sloop-gedrag.
Waar een wil is is een weg. Probeer in oplossingen te denken ipv negativiteit.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik hoop dat het zo is, ben gelijk aan het kijken om een afspraak te maken
Een paar vragen zijn al gesteld, maar ik ben heel benieuwd naar wat voor "ding" je bedoelt. Zo'n stekker van Feliway, bedoel je die? Die werkten hier een klein beetje, maar rustig houden niet. En dat gezeik, zoals je dat noemt, voorkom je daar volgens mij ook niet mee.Xena1994 schreef: 03 jan 2025 08:58
Al een dierenarts geraadpleegd?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Ja inderdaad die feliway stekkers. Ja ben ik inderdaad mee bezig
Hoe gaat het intussen? Heb je een afspraak met de DA kunnen maken? Misschien lastig met al die feestdagen?
The catter the better!
Tsja, ongecastreerde katers sproeien, castratie had zo vroeg mogelijk moeten gebeuren. Als het mee zit dan is het nu na castratie opgelost, als je pech hebt niet en dan ben jij dus gewoon te laat geweest. Je zegt ook geen papieren en niet gechipt want je wil er geen geld in steken voor je weet of hij bevalt? Wat is een kat voor jou dan precies? Een ding of een familielid?
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...