Blinde kat met middenoorontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Mier71
Kitten

Blinde kat met middenoorontsteking?

Bericht door Mier71 »

4 weken geleden heeft mijn dochter een kater van bijna 2 jaar volkomen blind ( had heftige infectie aan beide ogen daar door zijn zijn ogen verwijderd ) hij had een zwervend bestaan in Lesbos .
Toen wij hem gingen adopteren zat hij op een brede plank in een buiten verblijf , hij was zeer aanhankelijk en deed alles …zijn behoefte en eten op dezelfde plank en wilde niet naar beneden .
Andere katten in het verblijf kwamen vaak bij hem kijken en dat vond hij prima .
Sinds m’n dochter hem in huis heeft gaat hij met zijn kop scheef lopen en heeft een paar keer per dag ongecontroleerde rare bewegingen .
Hij loop veel en snel rondjes achter elkaar met een dikke staart en scheve kop .
Hij begint nu ook soms met bijten …no love bites maar serieus diep.
Als het stopt ( duurt een aantal minuten) zoekt hij gezelschap en slaapt bij m’n dochter in bed . Ze hebben elkaar duidelijk gevonden vanaf dag 1 zijn ze onafscheidelijk.
Hij eet goed …doet alles op de bak …..voelt al heel goed aan hoe het huis in elkaar zit .
Hij springt boven op de krabpaal .. speelt met speeltjes en is volkomen “ normaal “ maar dan ineens weer het draaien van rondjes .
Hij is bij de dierenarts geweest en kreeg antibiotica voor een middenoorontsteking dat moest verbetering opleveren zo niet dan werd er een scan van €1000 euro gemaakt .
Mijn dochter heeft 2 maanden geleden haar soulmate een andere kater moeten laten inslapen . Ze was er zo kapot en verdrietig van dat ik op zoek ging naar een nieuwe en …die heeft ze nu .
Haar verzekering is opnieuw gestart maar dan mag ze er 3 maanden. Of geen gebruik van maken
Helaas is het op t moment zo erg dat we hem morgen terug gaan brengen .rit van 1.5 heen en 1.5 uur terug .
Het liefst zou ze willen dat het bureau naar een dierenarts daar gaan en hopelijk een conclusie met desnoods medicatie en geen gevaar of pijn bij de kat zodat ze hem weer terug neemt .
Het wordt een verdrietige reis morgen .
Bureau betreurd het hel erg en geeft m’n dochter de mogelijkheid omheen ander kat mee terug te nemen .
Ze denkt er nog overna maar laat doorschemeren het voelt als “ verraad “ om een andere te nemen .
Herkend iemand dit verhaal ?
We hopen zo dat iemand ons kan vertellen wat er mankeert met deze schat.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mier71 op 14 dec 2024 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Blinde kat met middenoorontsteking?

Bericht door Asse-Poes »

Wat een verdriet! Zowel voor de kat als voor je dochter.

Helaas kan ik je niet helpen. Ik heb wel ervaring met een rescue kat, maar dat is niet te vergelijken met jullie kat.
Een ex-zwerver adopteren is prachtig, maar je weet nooit wat er met zo'n kat gebeurd is voordat hij in de opvang kwam.
Het beroerde is vooral dat dit soort stichtingen niet de financiële middelen heeft om onderzoeken te (laten)doen. En al helemaal niet in Nederland waar de dierenartskosten absurd hoog zijn.
Heeft jouw dierenarts verteld waaraan hij denkt bij deze problemen van de kat?
De kat is nu 4 weken bij jouw dochter, maar sinds wanneer heeft hij deze problemen?

Ik begrijp even niet wat er nu erger is geworden.
- is de oorontsteking nu weg en loopt hij niet meer met een scheve kop?
- bijt hij nu vaker?
- loopt hij meer rondjes? Het doelloze rondjes-lopen kan wijzen op een neurologisch probleem.

Ik neem aan dat je contact gehad hebt met de stichting over de problemen en de kosten. Wat was hun reactie?

Ik zie dat je dit topic zaterdag gepost heb. Betekent dit dat de kat al teruggebracht is naar de stichting?

Ondertussen wens ik jou en je dochter veel sterkte en ik hoop dat het goedkomt met de kat.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Mier71
Kitten

Bericht door Mier71 »

Beste Marina
Dank je wel voor je reactie.
Hij is helaas gisteren met veel verdriet terug gebracht naar de opvang .
Een rit van 1.5 uur met veel verdriet .
We willen toch proberen er alles uit te halen omdat hij ook zo lief is .
Vanmorgen kregen wij bericht dat de opvang naar de dierenarts is geweest daar was de conclusie …zeker geen oorontsteking maar de dierenarts herkende de symptomen van een andere kat en denkt aan toxoplasmose.
Hij krijgt nu 2x per dag medicatie dat moet in een week verbeteren en als dat zo is krijgt hij de Kuur 6 weken ..
Als dat onvoldoende helpt is er nog 1 medicijn wat ze willen proberen en als dat negatief uitpakt zit het in z’n hersenen en moeten we hem laten gaan.
Tot die tijd blijft hij bij de opvang daar .
Ik zei eerder dat hij 4 weken bij m’n dochter is maar het zijn 2 weken .
Vanaf dag 2 hield hij zijn kop scheef en begon het
In die korte tijd wist hij alles te vinden in huis en sprong zelf op de nek bij m’n dochter …ze hadden elkaar gevonden ..
Dus nu is t afwachten
Maar we weten dat er ergens een grens is …
Normaal krijg je geen geld terug van de aankoop ,maar mag hij het niet halen krijgen we ons geld terug
Dank je wel voor je bericht
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Oef, het blijft dus even afwachten hoe dit uitpakt.
Nu dus de medicatie en als het aanslaat nog 6 weken doorgaan.
Mag de kat na deze behandeling weer terug naar jouw dochter?

Ik ben geen dierenarts, maar ik zie de logica voor de diagnose Toxoplasmose niet.

https://mcvoordieren.nl/kennisbank/maag ... -hond-kat/

Houd je ons op de hoogte?
Ook voor andere mensen die zoiets meemaken met hun kat, is dit erg nuttig.
Mocht je ook weten welke medicatie de kat krijgt, wil je dat dan ook vermelden?

Ik ga hard duimen voor dit dappere ventje! Wat is zijn naam?
Laatst gewijzigd door Asse-Poes op 16 dec 2024 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
en † Clea ♀ (2013-2024)
Mier71
Kitten

Bericht door Mier71 »

Ja afwachten en als de medicatie aanslaat komt hij terug bij mijn dochter …ze is in een korte tijd zo gek op hem geworden .
Omdat hij al snel “ raar “ gedrag vertoonde heeft m’n dochter hem nog geen naam gegeven
Ze wilde aan de hand van zijn karakter een naam geven die bij hem zou passen .
Hij heet nu nog Telis.. zo heette hij al in de opvang .
Als ik meer weet en de naam van medicatie weet laat ik het weten .
Lief dat je hard gaat duimen .. hopelijk helpt het …
Wordt vervolgd.
Gr
Mier71
Kitten

Bericht door Mier71 »

Wij zagen ook de logica niet in de diagnose Toxoplasmose…
Het contact verliep stroef en wij wilde een bloedonderzoek..
Dat is niet gebeurd omdat ze waarschijnlijk overtuigd waren van die diagnose .
De symptomen kwamen niet overeen wij waren er niet gerust op .
Helaas kreeg mijn dochter 2 uur geleden een telefoontje het ging ineens niet goed en ze hebben hem laten inslapen.
Volgende week nemen ze contact op met mijn dochter.
Slecht nieuws dus eind van dit jaar .
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Oh wat een verdrietig nieuws 😢

Ik wens jou en vooral je dochter heel veel sterkte!
en † Clea ♀ (2013-2024)
Mier71
Kitten

Bericht door Mier71 »

Super liefs… dank je wel voor al je reacties
Gr
Plaats reactie