Terug een siamees of toch een ander ras?
-
- Kitten
Terug een siamees of toch een ander ras?
We hebben zaterdag onze laatste (thai)siamees moeten laten inslapen. Na nierproblemen heeft ze spijtig genoeg zaterdag een trombose-embolie gehad en hebben we ze moeten laten gaan, ze was 13 jaar. Ook onze andere siamees hebben we een paar jaar geleden moeten laten inslapen op 13-jarige leeftijd na nierfalen. We hebben nog een htk kat van 11 jaar maar die is helemaal niet zo aanwezig als onze Siamezen. We missen natuurlijk de drukte en aanwezigheid en zijn aan het twijfelen om binnen enkele maanden terug een kitten in huis te halen. Enerzijds zouden we terug voor een siamees gaan, anderzijds spreekt een ragdoll of bengaal ons ook wel aan. Wat we vooral leuk vonden aan de siamezen was dat zij beiden een totaal verschillend karakter hadden maar wel een heel uitgesproken en speciaal karakter. Ze waren beiden ook heel slim en het vocale vinden we ook super maar dat zal wel zijn omdat we dat zo gewoon zijn. Wat ons doet twijfelen is dat we de nieuwe kat misschien teveel gaan vergelijken en de kans op erfelijke ziektes. Raden jullie een ragdoll of bengaal aan en zijn zij even 'speciaal' van karakter als de siamees of zouden jullie toch terug voor een siamees gaan?
Re: Terug een siamees of toch een ander ras?
Als je voor een siamees gaat dan zou je er natuurlijk wel gelijk 2 moeten nemen. Ik begrijp dat siamesen wel een maatje nodig hebben. En een 11 jarige kat zit niet op een kitten te wachten dus die is niet hetzelfde als een tweede kitten.
Wat betreft ras kan ik niet zoveel zeggen...
Overigens is het wel altijd aan te bevelen gelijk 2 kittens te nemen:
Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Een of twee kittens?

Wat betreft ras kan ik niet zoveel zeggen...
Overigens is het wel altijd aan te bevelen gelijk 2 kittens te nemen:
Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Een of twee kittens?

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
-
- Kitten
Dag Rik, bedankt voor de reactie. Twee kittens tegelijk nemen staan we ook zeker voor open. De andere kat is in roedel wel een heel gemakkelijke en zeker geen dominante kat (zit dan ook al heel zijn leven bij siamezen
). Hij is zelf ook heel zorgzaam en nog heel speels dus ik verwacht weinig problemen met hem.

Voor mij geldt: eens een Siamees, altijd een Siamees. 
Een Bengaal is heel anders, lees je daar van te voren goed over in.
Hier op het forum staat daar ook het een en ander over.
Een Bengaal is heel anders, lees je daar van te voren goed over in.
Hier op het forum staat daar ook het een en ander over.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- crazycatladyP
- Panter
Ik zou ook weer voor een Thai gaan, voor mij geen ander ras meer.
Een bengaal is echt heel anders, high energy en ook daar komen ook veel ziektes voor.
Over ragdolls kan ik niet meepraten, maar lijkt me ook echt een heel ander karakter dan een Siamees.
Een bengaal is echt heel anders, high energy en ook daar komen ook veel ziektes voor.
Over ragdolls kan ik niet meepraten, maar lijkt me ook echt een heel ander karakter dan een Siamees.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja