Ik heb een Brits korthaar. Ze is zo'n 10 jaar oud en heb haar zo'n 7 jaar. Ze heeft altijd al veel gekostst. Het is bijna elke dag. Nadat ik haar heb laten steriliseren zag ik geen verandering. Ze eet goed, ze speelt veel, er is niets te merken aan haar, behalve het kotsen.
Het rare is, ze kotst altijd spontaan. Ze zit ergens en kotst. Ze loopt ook niet weg, gaat niet naar de grond of ergens op een logische plek. Of ze nu op mijn schoot zit, in de kattenbak of op een speel toestel ligt, waar ze zit kotst ze. Heel af en toe zit er een haarbal in.
Ik ben bij 4 verschillende dierenartsen geweest, er is twee keer bloed onderzoek gedaan, ik heb lax a past geprobeerd, ik heb grotendeels van de voedingen van de dierenwinkel geprobeerd. Ik heb van die speel dingen gekocht waar ze moeten graaien naar voedsel, maar daar is ze veels te handig in. Ik heb daarna zo'n voedsel automaat gekocht, dat af en toe een klein beetje voedsel geeft, maar dat helpt ook niet. Ze schrokt het naar binnen, ongeacht de methode. Ze blijft kotsen. Ze is verder gezond dus daar licht het niet aan.
Ik weet het niet meer. Ik hoop dat iemand verder nog een idee heeft. Ik dacht dat het sinds ik een extra kat erbij heb genomen dat het minder werd, maar dat is niet zo, de andere kat eet de kots op waardoor het er op lijkt dat ze minder kotst. Die verbergt het bewijsmateriaal.
Kat kotst veel
- crazycatladyP
- Panter
Re: Kat kotst veel
Wat sneu dat ze zoveel kotst.
Is het echt kotsen of is het regurgiteren?
Hoor je haar echt aanhalen, of komt het zonder waarschuwing weer naar buiten?
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Daar had ik nog nooit van gehoord. Geen dierenarts die mij dat heeft gevraagd, voor zover ik mij herinner.crazycatladyP schreef: 22 okt 2024 11:09 Wat sneu dat ze zoveel kotst.
Even op internet gekeken:
"Tijdens en vlak voor het braken zal de kat duidelijk persen met de buik, waardoor het braaksel met kracht naar buiten komt. Deze verschijnselen zijn bij regurgiteren niet te zien, dan ligt het braaksel ineens op de vloer. Dit onderscheid is belangrijk om te maken aangezien er verschillende aandoeningen aan ten grondslag kunnen liggen."
Ik hoor haar wel aanhalen, ze spant de buik aan, ontspant, spant aan, dat herhaalt zich een paar keer, dan komt het er uit. Het is bijna standaard slijm met brokjes, heel af en toe gal.
Ik kan eens proberen om een kat hoogte tafeltje te maken om het voer apparaat op te zetten, misschien dat dat iets scheelt? Dan moet ze met haar hoofd omhoog
Wat sneu voor je kat.
Doet ze het altijd meteen na het eten> Kan zijn dat ze te snel eet, en dan zou je het op kunnen lossen met een antischrok bak en hoog zetten ( liefst gelijke hoogte zodat ze niet hoeft te bukken is voor katten die wat ouder zijn vaak sowieso prettiger.
Wanneer is het laatste bloedonderzoek geweest?
Is er al eens een echo gemaakt of zijn er bijvoorbeeld al eens anti braak of maagzuurremmer geprobeerd?
Dat er niets uit bloedonderzoek komt zegt niet alles, maar als het al zolang gaande is en dagelijks, en je het te snel eten hebt uitgesloten, lijkt het mij wel verstandig om verder te kijken.
Als het lang geleden is dan zou ik sowieso een seniorencheck laten doen.
Doet ze het altijd meteen na het eten> Kan zijn dat ze te snel eet, en dan zou je het op kunnen lossen met een antischrok bak en hoog zetten ( liefst gelijke hoogte zodat ze niet hoeft te bukken is voor katten die wat ouder zijn vaak sowieso prettiger.
Wanneer is het laatste bloedonderzoek geweest?
Is er al eens een echo gemaakt of zijn er bijvoorbeeld al eens anti braak of maagzuurremmer geprobeerd?
Dat er niets uit bloedonderzoek komt zegt niet alles, maar als het al zolang gaande is en dagelijks, en je het te snel eten hebt uitgesloten, lijkt het mij wel verstandig om verder te kijken.
Als het lang geleden is dan zou ik sowieso een seniorencheck laten doen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!