Hoi, ik heb een vraag over mijn poes.
Ik heb nu al twee jaar een Britse Langhaar, Ze heet Liya.
Ze houdt van aandacht, maar vindt het ook fijn om af en toe alleen te zijn. Over het algemeen is het echt een lieverd.
We hebben echter één probleem. Ongeveer drie maanden nadat we haar in huis namen, begon ze te plassen op ongewenste plekken zoals de bank, onze bedden en de deurmat. We hebben van alles geprobeerd en de dierenarts is ingeschakeld. We zijn ook een paar maanden terug toen zij dit ook al een lange tijd deed, nog voor controle geweest, maar er lijkt niets mis met haar te zijn.
We hebben de fokker anderhalf jaar geleden hierover benaderd en zij vertelde ons dat de andere kittens uit hetzelfde nest (haar broertjes en zusjes) dit gedrag ook vertoonden. Sinds drie maanden hebben we een kitten erbij, afkomstig uit Liya haar nestje. Hij plast netjes in de kattenbak en heeft nooit ergens buiten de bak geplast of gepoept.
We begrijpen niet waar dit gedrag vandaan komt en we zijn ten einde raad. Kan het zijn dat dit aangeleerd gedrag is, afkomstig van de moeder, of heeft iemand een oplossing?
Ze is overigens niet gesteriliseerd en heeft ongeveer drie maanden geleden een nestje gehad.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Plassen en af en toe poepen buiten de bak
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Plassen en af en toe poepen buiten de bak
Wat is er precies uitgezocht bij de dierenarts? Heeft ze bloed- en urineonderzoek gehad?
Ik denk dat je antwoord eventueel in je laatste zin kan liggen. Een ongesteriliseerde poes zit vol hormonen die door haar lijf gieren. Dus wellicht zit de oplossing in haar laten helpen.
Ook zou je meer (andere soort) bakken kunnen aanschaffen, vooral ook open bakken, zonder kap.
Ik denk dat je antwoord eventueel in je laatste zin kan liggen. Een ongesteriliseerde poes zit vol hormonen die door haar lijf gieren. Dus wellicht zit de oplossing in haar laten helpen.
Ook zou je meer (andere soort) bakken kunnen aanschaffen, vooral ook open bakken, zonder kap.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25