Hoi allemaal,
Wij hebben een kater van 2 jaar. Hij was altijd samen met zijn broertje maar die is helaas onlangs overleden. Hij sliep altijd met zijn broertje en ze waste elkaar. We zouden op den duur weer een maatje voor hem willen. We lazen dat een kitten vaak makkelijker geaccepteerd wordt dan een volwassen kat. Onze kat is vrij rustig en terug getrokken, hij slaapt veel. We twijfelen waar we nu goed aan doen. 1 kitten erbij nemen zodat ze alle aandacht voor elkaar hebben. Of 2 kittens zodat die met elkaar kunnen spelen en de kater van 2 niet verplicht hoeft te spelen als hij geen zin heeft.
Hebben jullie hier ervaring mee?
1 of 2 kittens introduceren bij kat van 2 jaar
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: 1 of 2 kittens introduceren bij kat van 2 jaar
Wat jammer dat het broertje is overleden.
Garanties heb je nooit, of karakters goed bij elkaar passen. Maar ook mijn ervaring is dat een kitten introduceren veel soepeler verloopt dan een volwassen kat. Ik denk dat ik voor 2 kittens zou gaan. Net wat je zegt, dan heet de 2-jarige meer de keuze of hij wel of niet mee wil doen.
Hij heeft altijd samen geleefd met een kat, dus ik schat zo in dat dat soepel gaat verlopen.
Garanties heb je nooit, of karakters goed bij elkaar passen. Maar ook mijn ervaring is dat een kitten introduceren veel soepeler verloopt dan een volwassen kat. Ik denk dat ik voor 2 kittens zou gaan. Net wat je zegt, dan heet de 2-jarige meer de keuze of hij wel of niet mee wil doen.
Hij heeft altijd samen geleefd met een kat, dus ik schat zo in dat dat soepel gaat verlopen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
castratenkoor schreef: 22 sep 2024 08:27 Wat jammer dat het broertje is overleden.
Dankjewel voor je reactie!
ik zou dan ook voor 2 gaan. dan heeft hij de keuze om wel of niet mee te doen. lief dat je je zo inleest voor zijn bestwil
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dankjewel voor de reactie!nellebel schreef: 23 sep 2024 07:50 ik zou dan ook voor 2 gaan. dan heeft hij de keuze om wel of niet mee te doen. lief dat je je zo inleest voor zijn bestwil