Kitten sleept drol uit kattenbak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Probleempjeopdevloer
Kitten

Kitten sleept drol uit kattenbak

Bericht door Probleempjeopdevloer »

Mijn kat heeft een flinke drol uit de kattenbak gehaald en daarna over de vloer gesleept. Ik heb alleen het resultaat en de sporen gezien, en niet het gebeuren zelf, maar er zat grit op, dus ze is wel eerst in de kattenbak geweest. Dit is de eerste keer. Nog nooit eerder gebeurd. Ze is bijna 1 jaar oud.

Ik ruim de kattenbak dagelijks op, en 2-wekelijks wordt het grind helemaal verschoond, en 1x per maand wordt de bak schoongespoten.

Ze krijgt vezels, en eerst ook een wormenkuur, maar met de vezels heb ik haar eigenlijk niet meer zien sleetje rijden.

Waar kan het aan liggen en wat moet ik doen?

Edit: als ik googel, dan lees ik dat ik haar niet genoeg aandacht geef en dat ze verveeld is. Is dat de enige mogelijke reden?
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Kitten sleept drol uit kattenbak

Bericht door Asse-Poes »

Dat gebeurt hier ook wel eens.
Kat gaat op de bak en poept, maar de poep blijft hangen aan zijn bips. Als het een flinke drol waas, is er al een deel in aanraking met het grit gekomen.

Soms valt het er dan 2 meter verderop alsnog af, omdat hij over de vloer is gaan sleetje rlijden.
Soms moet ik even helpen en dan zie ik dat er een lange haar (van mij!) aan de poep vastzit. dan trek ik met een wc papiertje de poep met dat haar eruit.
en kklaaaaarrrrr.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Guazala
Lynx
Lynx

Bericht door Guazala »

Hier ook al gebeurd dat Filou rondliep met een drolletje dat vast kleefde in de haren van z'n achterste. Gelukkig gezien vooraleer hij erop ging zitten. :D

Als het vaker voorkomt kan je een sanitaire trim laten doen. Dan worden de haren in de zone korter gezet, zodat er minder snel ontlasting in blijft hangen.
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

Met mijn vorige katten ook wel es gebeurd. Vind het er wel grappig uitzien. Zoals Marina al zegt, met een wcpapiertje eraf halen. Niks aan de hand. Ik zou me er niet druk om maken. Gebeurt bij alle katten wel eens.
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Probleempjeopdevloer
Kitten

Ok, maarre... ik heb het over een drol van 12-15 cm. Het is niet aannemelijk dat het een restant is dat is blijven kleven.
Probleempjeopdevloer
Kitten

@Asse-Poes: is het eventueel een teken dat de kattenbak te klein is? Medium size.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Hier sleepte Joep als kitten zijn drolletjes uit de kattenbak om ermee te spelen :-x :lol:
Dat ging vanzelf weer over
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie