Mijn zoon heeft een plaskat...
Mijn zoon heeft een plaskat...
En intussen is hij ten einde raad. De betreffende kat heeft al een hele bank verknald omdat dat het enige plekje was waar ze plaste - hij kwam er uiteindelijk achter dat het helemaal door de bank was heengesiepeld en de vloer had verknald.
Vloerdelen vervangen, bank weggegooid, nieuwe bank gekocht die na een paar weken ook weg kon, zelfde probleem. Daarna relaxstoelen gekocht en wat denk je? Op de stoel waar eerst de bank stond gaat ze gewoon door met plassen. Poepen doet ze wel op de bak.
Er is blaasgruis geconstateerd, ze is een paar keer behandeld en krijgt speciaal voer (ik weet even niet precies wat).
Hij heeft al aangekondigd dat hij het vanmiddag even met ons wil hebben over herplaatsen, maar ik houd mijn hart vast. Hij heeft er nog meer redenen voor zegt hij, dus ik ben benieuwd. De kattenbakken staan nu op zijn nieuwe stoelen, maar daar is niks aan.
Wie wil er nou een kat van vijf jaar oud met zo'n problematiek? Ik heb alvast wat zoekwerk gedaan maar het wordt een hele klus om deze lieverd herplaatst te krijgen. Ook bij de dierenbescherming stellen ze - terecht - hoge eisen. Ze moet geënt zijn (dat is ze) maar haar hele geschiedenis bij de dierenarts moet ook worden opgevraagd. En daar staat nogal wat.
Ik vind het zo zielig, hij is gek op die kat v.v. Hij moet zien rond te komen van een klein inkomen, hij kan al die dierenartskosten nauwelijks missen, al doet hij het wel: de katten gaan voor.
Iemand nog ideeën?
Vloerdelen vervangen, bank weggegooid, nieuwe bank gekocht die na een paar weken ook weg kon, zelfde probleem. Daarna relaxstoelen gekocht en wat denk je? Op de stoel waar eerst de bank stond gaat ze gewoon door met plassen. Poepen doet ze wel op de bak.
Er is blaasgruis geconstateerd, ze is een paar keer behandeld en krijgt speciaal voer (ik weet even niet precies wat).
Hij heeft al aangekondigd dat hij het vanmiddag even met ons wil hebben over herplaatsen, maar ik houd mijn hart vast. Hij heeft er nog meer redenen voor zegt hij, dus ik ben benieuwd. De kattenbakken staan nu op zijn nieuwe stoelen, maar daar is niks aan.
Wie wil er nou een kat van vijf jaar oud met zo'n problematiek? Ik heb alvast wat zoekwerk gedaan maar het wordt een hele klus om deze lieverd herplaatst te krijgen. Ook bij de dierenbescherming stellen ze - terecht - hoge eisen. Ze moet geënt zijn (dat is ze) maar haar hele geschiedenis bij de dierenarts moet ook worden opgevraagd. En daar staat nogal wat.
Ik vind het zo zielig, hij is gek op die kat v.v. Hij moet zien rond te komen van een klein inkomen, hij kan al die dierenartskosten nauwelijks missen, al doet hij het wel: de katten gaan voor.
Iemand nog ideeën?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Re: Mijn zoon heeft een plaskat...
Ik zou eurologist gaan proberen
Sterkte voor jullie
Er speelt blaasgruis, is er ook al naar stress gekeken?
Ik denk dat er al veel geprobeerd is?
Sterkte voor jullie
Er speelt blaasgruis, is er ook al naar stress gekeken?
Ik denk dat er al veel geprobeerd is?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Ze heeft eurologist al gehad. Een stresskat is het helemaal niet en ja, er is al heel veel geprobeerd. Toen katertje Loki daar de boel kwam versterken was zij degene die hem onmiddellijk begon te verzorgen. Ze is niet agressief, ze doet niet lelijk tegen mensen (ze is een beetje dom, maar dat mag). Maar ze plast, altijd op dat éne plekje.
De vraag is meer: krijg je zo'n probleemdier herplaatst...
Dank voor je re.
De vraag is meer: krijg je zo'n probleemdier herplaatst...
Dank voor je re.
The catter the better!
Wat enorm frustrerend voor jullie
Is het een idee om op die plek een kattenbak te zetten en de bank ergens anders?
Is het een idee om op die plek een kattenbak te zetten en de bank ergens anders?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Dat heeft hij ook al geprobeerd, een kattenbak naast de stoel, of eronder (gaat net), de stoel verplaatsen en daar een kattenbak neerzetten: nope, ze plast óp de stoel.
Het is vooral frustrerend voor hem (hij woont niet bij ons hoor) en hij weet niet meer wat hij moet doen of laten. Hij heeft hoezen op de stoelen gedaan, maar dan plast ze op de hoes. Het plekje heeft een aantrekkingskracht op haar die niemand begrijpt, d.w.z. hij niet en wij niet
En hij wil haar niet kwijt, hij heeft haar al sinds ze een kitten was, maar dit trekt hij ook bijna niet.
Het is vooral frustrerend voor hem (hij woont niet bij ons hoor) en hij weet niet meer wat hij moet doen of laten. Hij heeft hoezen op de stoelen gedaan, maar dan plast ze op de hoes. Het plekje heeft een aantrekkingskracht op haar die niemand begrijpt, d.w.z. hij niet en wij niet
En hij wil haar niet kwijt, hij heeft haar al sinds ze een kitten was, maar dit trekt hij ook bijna niet.
The catter the better!
- crazycatladyP
- Panter
Als ze blaasgruis heeft (gehad) dan associeert ze de kattenbak waarschijnlijk met pijn bij het plassen.
Katten hebben dan een voorkeur voor iets zachts om op te plassen, dat stelt gerust.
De kans dat je haar herplaatst krijgt is denk ik klein, hooguit misschien op een boerderij, waar ze buiten kan blijven en plassen.
Ik weet niet of hij er nog voor open staat hoor, maar je zou nog een feliway kunnen proberen bij de kattenbak en het grind vervangen door iets zachts (oud dekentje/kranten/ heel fijn zand, iets wat zacht voelt onder haar pootjes.
En de stoel(en) voorlopig afdekken met iets wat ze niet fijn vindt (aluminiumfolie/ plastic/iets dergelijks)
Dus een "nee" egevn op de stoel en tegemoet komen aan haar angst voor de bak.
Succes, wat je (zoon) ook beslist!
Katten hebben dan een voorkeur voor iets zachts om op te plassen, dat stelt gerust.
De kans dat je haar herplaatst krijgt is denk ik klein, hooguit misschien op een boerderij, waar ze buiten kan blijven en plassen.
Ik weet niet of hij er nog voor open staat hoor, maar je zou nog een feliway kunnen proberen bij de kattenbak en het grind vervangen door iets zachts (oud dekentje/kranten/ heel fijn zand, iets wat zacht voelt onder haar pootjes.
En de stoel(en) voorlopig afdekken met iets wat ze niet fijn vindt (aluminiumfolie/ plastic/iets dergelijks)
Dus een "nee" egevn op de stoel en tegemoet komen aan haar angst voor de bak.
Succes, wat je (zoon) ook beslist!
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Feliway: al geprobeerd. Nee zeggen helpt alleen overdag, maar soms slaapt hij ook...
Volgens mij is ze niet bang voor die bak, maar je hebt wel een punt. Ik ga het allemaal doorgeven.
Ook jij bedankt!
Volgens mij is ze niet bang voor die bak, maar je hebt wel een punt. Ik ga het allemaal doorgeven.
Ook jij bedankt!
The catter the better!
- crazycatladyP
- Panter
Ik bedoel ook niet "nee" zeggen, maar een "nee" geven door de stoel(en) af te dekken met iets wat niet fijn voelt aan haar pootjes.
En dan zou ik persoonlijk alle stoelen doen, voordat ze een andere kiest
En dan zou ik persoonlijk alle stoelen doen, voordat ze een andere kiest

O aha. De stoelen afdekken met iets wat niet fijn is voor haar pootjes is ook al geprobeerd, vrees ik. Hij heeft letterlijk en figuurlijk alles uit de kast getrokken. Maar ja, dan zit je ook met stoelen die er niet uitzien omdat er -noemhetmaar- op ligt.
Die boerderij vind ik een top-idee, hij werkt part-time op een boerderij. Dat zou wat kunnen zijn, dan kan hij haar ook blijven zien!
Die boerderij vind ik een top-idee, hij werkt part-time op een boerderij. Dat zou wat kunnen zijn, dan kan hij haar ook blijven zien!
The catter the better!
Bedankt voor jullie tips. Het zit hem zo hoog dat hij er niet eens over wilde praten. Wordt vervolgd als er een vervolg is.
The catter the better!
- crazycatladyP
- Panter
Wat vervelend dat het hem zo hoog zit!
Kan het me wel voorstellen hoor, het is echt heel zwaar als een kat in huis plast en blijft plassen.
Kan het me wel voorstellen hoor, het is echt heel zwaar als een kat in huis plast en blijft plassen.
En verder blijft het raden, hij weet zelf niet wat hij wil denk ik. Nou ja, voor het moment laten we het er maar even bij. Dank voor jullie tijd!
The catter the better!