Van terughoudendheid naar stoeien
Van terughoudendheid naar stoeien
Ik zit met iets met betrekking tot de relatie tussen Miyuki en Sookie.
Miyuki was aanvankelijk 'terughoudend' jegens Sookie en keek rustig vanaf een klein afstandje, maar nu is er sprake van ruwe stoeipartijen sinds een paar dagen. Miyuki bijt dan ook zelfs. Ik haal ze uit elkaar wanneer het me te ver gaat. In principe kunnen ze ook leuk tikkertje spelen. En eten naast elkaar gaat vreedzaam. Maar toch is er ook sprake van ruwe stoeipartijen. Soms daagt Sookie Miyuki uit. Dus het is niet eenzijdig.
Ik heb geen problemen in ravotten, maar dat gebijt maak ik me zorgen ook. Ik kan niet inschatten of het hard gebeurt, aangezien Sookie net zo hard terug stoeit. Ik durf ze dus ook niet te lang alleen te laten.
Kan ikzelf hier wat aan te doen om het te veranderen? Ik heb dit nooit eerder meegemaakt met mijn voorgaande katten namelijk. Alvast bedankt
Miyuki was aanvankelijk 'terughoudend' jegens Sookie en keek rustig vanaf een klein afstandje, maar nu is er sprake van ruwe stoeipartijen sinds een paar dagen. Miyuki bijt dan ook zelfs. Ik haal ze uit elkaar wanneer het me te ver gaat. In principe kunnen ze ook leuk tikkertje spelen. En eten naast elkaar gaat vreedzaam. Maar toch is er ook sprake van ruwe stoeipartijen. Soms daagt Sookie Miyuki uit. Dus het is niet eenzijdig.
Ik heb geen problemen in ravotten, maar dat gebijt maak ik me zorgen ook. Ik kan niet inschatten of het hard gebeurt, aangezien Sookie net zo hard terug stoeit. Ik durf ze dus ook niet te lang alleen te laten.
Kan ikzelf hier wat aan te doen om het te veranderen? Ik heb dit nooit eerder meegemaakt met mijn voorgaande katten namelijk. Alvast bedankt
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
- crazycatladyP
- Panter
Re: Van terughoudendheid naar stoeien
Het is waarschijnlijk een kwestie van elkaar uittesten nu en dat kan er soms voor het mensenoog best spannend uitzien.
Miyuki is natuurlijk de oudste en langst aanwezige kat, dus ze laat Sookie weten waar haar plek is.
Zolang Sookie niet piept (en Miyuki dan niet stopt), of in een hoek gedreven wordt en daar bang blijft zitten, zou ik het laten gaan.
Het is net als met mensen broers,- en zusjes, ze zitten elkaar af en toe flink op de kop, maar dat hoort erbij
Miyuki is natuurlijk de oudste en langst aanwezige kat, dus ze laat Sookie weten waar haar plek is.
Zolang Sookie niet piept (en Miyuki dan niet stopt), of in een hoek gedreven wordt en daar bang blijft zitten, zou ik het laten gaan.
Het is net als met mensen broers,- en zusjes, ze zitten elkaar af en toe flink op de kop, maar dat hoort erbij

Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Juist van dat gestoei en gebijt leren ze elkaars grenzen
Dus zolang het bloed niet in het rond spettert zou ik me er niet mee bemoeien
Zie het als gezond speels gedrag en daar hoort (speels) bijten ook bij
Dus zolang het bloed niet in het rond spettert zou ik me er niet mee bemoeien
Zie het als gezond speels gedrag en daar hoort (speels) bijten ook bij
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Bedankt voor jullie reacties, dan doen we dat 

Of je probeert die clickertraining die Rik heeft geadviseerd? Ik heb er veel aan!
Aan de andere kant, de eerder genoemde tips zijn natuurlijk helemaal oké.
Succes Mina!
Aan de andere kant, de eerder genoemde tips zijn natuurlijk helemaal oké.
Succes Mina!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Ik ga er altijd van uit dat enkele dingen belangrijk zijn:
- Als het uitdagen regelmatig ook van de andere kant komt, zal die wel niet echt bang zijn. Want dan zou die dat niet doen.
- Als er occasioneel eens geblazen wordt, is dan niet erg, zolang de andere kat dan direct stopt.
- Op andere momenten komen ze goed overeen, slapen ze bij elkaar in de buurt, wordt er begroet met de neusjes tegen elkaar, wassen ze elkaar.....
Dat gezegd zijnde, vind ik het ook super moeilijk om in te schatten wanneer iets ruw spel is en wanneer het te ver gaat. Dus ik snap de onzekerheid daar rond volledig.
- Als het uitdagen regelmatig ook van de andere kant komt, zal die wel niet echt bang zijn. Want dan zou die dat niet doen.
- Als er occasioneel eens geblazen wordt, is dan niet erg, zolang de andere kat dan direct stopt.
- Op andere momenten komen ze goed overeen, slapen ze bij elkaar in de buurt, wordt er begroet met de neusjes tegen elkaar, wassen ze elkaar.....
Dat gezegd zijnde, vind ik het ook super moeilijk om in te schatten wanneer iets ruw spel is en wanneer het te ver gaat. Dus ik snap de onzekerheid daar rond volledig.
Het filmpje staat op privé, kan het niet bekijken... 

Jaa, kan het zien. Wat een heeeeeerlijke poezewezens!
Geweldig! 

Wat een leuk filmpje Annet! Hier zijn ze soms ook lief voor elkaar, maar dan slapen ze hooguit op dezelfde bank. Ik zie hen zelden spelen, want dan wordt Noek te enthousiast en springt hij bovenop Tika, en Noek is hartstikke sterk en dus wordt er een gilletje gegeven. Soms wordt Tika het zat en geeft ze Noek een lel - nooit hard, want dat durft ze niet.
Dit is een te lange reactie, het gaat om jouw poezen. Echt heel erg lief!!
Dit is een te lange reactie, het gaat om jouw poezen. Echt heel erg lief!!
The catter the better!
Ter indicatie hoe het er hier soms aan toe gaat. Dit was in de gang
Dit bedoel ik dus nou
Dit bedoel ik dus nou
Bedankt voor het advies Annet, vind het gewoon zo zielig als Sookie piept. Maar goed, 2 tellen later speelt ze weer vrolijk met een balletje alsof er niets gebeurd is. 
Ik heb dit topic gestart, omdat we over 3 weken naar Schiermonnikoog gaan. Uiteraard heb ik een poezeoppas die naast mij woont en de tijd en zin heeft om voor ze te zorgen. Toch vind ik het spannend

Ik heb dit topic gestart, omdat we over 3 weken naar Schiermonnikoog gaan. Uiteraard heb ik een poezeoppas die naast mij woont en de tijd en zin heeft om voor ze te zorgen. Toch vind ik het spannend
Dat ziet er inderdaad - Annet zei het al - eerder uit als spelen dan als vechten, als ik me er ook even tegenaan mag bemoeiden. Myuiki is natuurlijk wel een stuk ouder en zwaarder dan Sookie, ik zou het toch een beetje in de gaten houden, voor het de spuitgaatjes uitloopt. Maar ik ben altijd te voorzichtig denk ik.
Los daarvan wel een schattig filmpje trouwens, wat een leukjes!!
Los daarvan wel een schattig filmpje trouwens, wat een leukjes!!
The catter the better!
Dit ziet er echt uit als stoeien Mina