We hebben een broer en zusje uit 1 nestje. Wanneer kunnen we ze het best laten castreren/steriliseren?
Onze dierenarts wilt nu op 4 maanden het katertje castreren maar is dat niet te vroeg?
Maak me beetje zorgen....
Castratie kitten wanneer
Re: Castratie kitten wanneer
5/6 maanden is normaal.
4 maanden is wel erg vroeg, is dat wel legaal?
4 maanden is wel erg vroeg, is dat wel legaal?
Laatst gewijzigd door Miloe op 19 jul 2024 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
4 maanden is prima. In USA in de shelters doen ze het al als ze een kg wegen, meestal met 9 weken.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen ze tegelijk te doen met 5 maanden. Dan heb je maar 1 x de stress.
Ik heb 5 katers en 1 poesje. Poesje Clarie is ook met 5 maanden geholpen. prima gegaan, die rende de volgende dag de trappen al weer op. Ook nooit aan het wondje gezeten, geen kap of rompertje nodig gehad.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen ze tegelijk te doen met 5 maanden. Dan heb je maar 1 x de stress.
Ik heb 5 katers en 1 poesje. Poesje Clarie is ook met 5 maanden geholpen. prima gegaan, die rende de volgende dag de trappen al weer op. Ook nooit aan het wondje gezeten, geen kap of rompertje nodig gehad.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Hier hadden we ook een kater en poes die we samen hebben laten castreren toen ze 5 maanden waren.
Voordeel van tegelijkertijd is dat ze beide vreemd ruiken en beide even van de kaart zijn geweest. Bovendien kunnen ze dan steun aan elkaar hebben bij de dierenarts.
Ik bracht die van mij in twee reismandjes heen maar heb ze in 1 reismand mee terug genomen omdat ze daar samen bij elkaar in waren gaan zitten bij de dierenarts.
4 maanden is wel vroeg maar er wordt tegenwoordig ook regelmatig vroeg castratie gedaan en dan zijn ze nog jonger. Zelf zou ik liever kiezen voor 5 maanden bij combi kater/poes. Anders zou ik 6 maanden aanhouden maar je wilt voorkomen dat er nestje in huis komt en dan is 5 maanden vroeg genoeg
Voordeel van tegelijkertijd is dat ze beide vreemd ruiken en beide even van de kaart zijn geweest. Bovendien kunnen ze dan steun aan elkaar hebben bij de dierenarts.
Ik bracht die van mij in twee reismandjes heen maar heb ze in 1 reismand mee terug genomen omdat ze daar samen bij elkaar in waren gaan zitten bij de dierenarts.
4 maanden is wel vroeg maar er wordt tegenwoordig ook regelmatig vroeg castratie gedaan en dan zijn ze nog jonger. Zelf zou ik liever kiezen voor 5 maanden bij combi kater/poes. Anders zou ik 6 maanden aanhouden maar je wilt voorkomen dat er nestje in huis komt en dan is 5 maanden vroeg genoeg

- crazycatladyP
- Panter
Het kan prima, bij onze stichting worden ze ook met 1 kilo (rond 10 weken) geneutraliseerd, puur om te voorkomen dat de nieuwe eigenaren het toch niet/te laat doen.
De meeste DA durven het alleen niet aan, omdat ze er geen ervaring mee hebben.
De mijne doet het niet eerder dan met 6 maanden.
Ik zou ze inderdaad wel tegelijk laten doen, zoals anderen ook aangeven, dan heb je maar 1x stress in huis en kunnen ze allebei tegelijk herstellen.
De meeste DA durven het alleen niet aan, omdat ze er geen ervaring mee hebben.
De mijne doet het niet eerder dan met 6 maanden.
Ik zou ze inderdaad wel tegelijk laten doen, zoals anderen ook aangeven, dan heb je maar 1x stress in huis en kunnen ze allebei tegelijk herstellen.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja