Kittens rond 1 mei geboren blijkbaar niet op 8 a 9w weg v mama kat maar ongeveer 5?
De gedragsproblemen lopen nu v het kleinste katinnetje sinds 1w erger de spuigaten uit, terwijl de week voordien ze goed reageerde op dingen die ze niet mocht...
Ze kan soms zo zoet en lief/nieuwsgierig zijn en bij je komen liggen en tevreden spelen. Begon ook goed te luisteren.
Echter: ze hangt het varken uit en gedraagt zich arrogant, pure evil, luistert niet, en na lage toon kordaat grommend neen zeggen telkens en v sommige meubels en tafel plukken met nekvel protesteert ze nu venijnig klagend mauwend, precies een hele conversatie terwijl ze aan haar nekvel bengelt in de lucht.
Partner denkt beste straf nu gwn terug op de gang zetten 10 min per keer na het oppikken en neen grommen, aangezien repetitief 7x na elkaar enkele meters verder in dezelfde kamer zetten en stout! erbij grommen niet helpt. We ROEPEN NOOIT tegen ze! Enkel zoals een mama kat zou grommen lage toon eens neen en stout! grommen.
Ik heb ze deels kunnen conditioneren wat de tafel betreft door met laag nee grommend "hup! Eraf! En van de tafel naar de stoelen en de grond te wijzen. Dit lijkt sinds een week aan te slaan maar toch, nu doen ze t gewoon met andere meubels zucht...
Als ze eten is net de kater agressiever plots naar voer toe, hij wil sinds vandaag een apart bordje. En zij ons klein enfant adorable terrible is wel vaak vrij rustig braaf en lief maar spint nu minder doordat we meer dan 15! X per dag moeten ingrijpen qua slechte manieren...
Het ergste nadien valt ze terug altijd op dag knabbel kneed zuiggedrag op haar zacht zeteldoekje ... maar laatste week steeds vaker en je krijgt haar er niet uit qua afleren. En telkens nadien is haar gedrag een PESTKIND... Straffen we haar door op de gang gwn neer te zetten tot ze kalmeert en deur dicht, dan gaat ze nadien terug.
Nochtans heeft ze veel momenten dat ze braaf is. Haar ogen veranderen soms naar PURE EVIL look gefrustreerd. Ik denk dat mijn meisje met frustraties zit. We spelen uren per dag met ze... hoe los ik mijn meisje haar frustraties op???
We maken ons ook grote zorgen. Het vechten naar elkaar is agressiever en soms echt bericht op elkaar pijn doen dat we MOETEN INGRIJPEN... ze gaan snel een afgeknabbeld oor hebben, ze PIERCETE HAAR TANDEN GEWOON dat je het oor v de kater hoorde kraken

Ook nog steeds het op tafel springen... ze hebben 5! Klimpalen, tonnen speelgoed, zelfs verschillende simpele dozen en TOCH...
Zijn wij dan zo'n slechte vervangkattenouders?
Ze kunnen uren tegen ons aanliggen en spelen let ons/elkaar in de avond. Alle ruimtes zijn zeer groot met voldoende bewegingsvrijheid en krabpalen, water drink behoefte voorzieningen, schuilplaatszn tegen de grond en hoog van de grond, enz... Graag advies.
Al duurt het maanden of jaren, we willen geduldig zijn met de schatjes. Enkel verliezen we nu de moed. Volgende week dierenarts vervolgvaccin. Eerder contact opnemen?
Het ergste is ze drinken minder dan eerst deze week en de scheetjes stinken. We gaan een gevoelig maagje eten kit halen. Neusjes zijn vochtig, stoelgang normaal en normale pipi. Vroeger eens naar da gaan of niet? Pels glad maar steekt bij 1 vd 2 op nieuwe borsthaartjes.
We hebben het drinken verspreid en los v eten en keramische drinkschaaltjes, 3x2 voor in alle 3 de ruimtes te zetten besteld, die leveren ze morgen. Later deze week mss een drinkfontein.
Graag advies. Ik wil niet dat ze zich slecht voelen....