Nu met de vraag: eentje v mijn 2 nieuwe kleintjes bijt zeer hard. Op 1 dag 2x.
Hoe dit afleren? Ik denk dat het niet met opzet was maar hij heeft al tot door de huid gebeten tijdens uit hand even aflikken. En met lage toon auw zeggen leek ie in z'n enthousiasme ni direct te willen lossen, m'n vel bleef nog 4 sec tss z'n tandjes zitten...
Akkoord, wel telkens terwijl hij 1x een restantje kittengelei aan het aflikken was van mijn pink en een andere x in mijn wijsvinger toen ik hem een beetje kitten pasta gaf. Hij speelt het naar mijn gevoel wat gretig naar binnen maar toen ik auw zei en mijn pink kon terugtrekken bleef ie staren.
Broertje of zusje??? knipoogt terug als je terug knipoogt en komt vriendelijk af. Ons bijtertje niet en lijkt qua karakter een ondernemende wilde adad kleuter die graag verkend en speelt veel ruwer met het kleinere broertje of zusje. Hij is ook diegene die het fanatiekst met de pluche muisjes al speelt alsof hij echte prooi vangt en speelt ook veel ruwer in het algemeen.
Ben ik een overbezorgd nieuw kattenmamabaasje zoals mijn partner kattenpapa zegt?
Hoe moet ik gepast reageren stel hij bijt weer eens? Hij lijkt ook het minste v aanrakingen te houden. Waar eerst de kleinste het bangste was lijkt nu onze avonturier net banger vandaag...
Hij gedraagt zich ook wat gekjes. Tong soms beetje naar buiten en met scheef hoofdje soms een minuutje staren alsof ie in trance is... maar hij lijkt wel gezond... enorm veel energie en glanzende vacht.
Kleine kanttekening: hij lijkt wel wat wankel op de pootjes als hij vanuit de grote kattenkrabpaal land. Hij zal expres op zijn buikje landen op zijn gigantisch groot huisdierkussen met een plop omdat ie het leuk vind. Springt hij daarentegen vanop de mini paal v 25cm naar de grond dan belandt hij wel relatief recht op de pootjes. Echter hij wankelt nadien wel een beetje. Spiertjes nog te slap?
Moet ik ook het gedrag v op z'n buikje ploffen afleren? Nb springt die van voor of achter de grote krabpaal zo hoog af aan de kant zonder kussen, dan klimt hij wat lager en zal op alle 4 poten ipv buik landen...