Circa 10 jaar geleden is bij onze Tiny een schildklier probleem gediagnostiseerd. Thiafeline ging de eerste tijd goed, maar daarna kreeg ze flinke huidproblemen (likken tot bloedens en blaren toe). Omdat ik gelezen had dat de Thiafeline daar mee te maken kon hebben, ben ik op zoek gegaan naar Carbimazol. Sinds Thiafeline bestaat, mogen dierenartsen kennelijk geen humaan alternatief verstrekken. Ik kwam erachter dat dit in Griekenland zonder recept verkrijgbaar was onder de naam Thyrostat. Sindsdien heeft Tiny dat gebruikt en bij controles bleken de schildklierwaardes prima. Vorige maand waren we in Griekenland en ben ik dus weer naar de apotheek geweest. Men zei dat het product uitlopend was, daarom heb ik bij diverse apotheken in totaal 10 potjes van 100 pillen a 5 mg, zodat ik de komende jaren nog vooruit kon.
Helaas is Tiny 2 weken geleden overleden (ouderdom icm spijsverteringsprobleem) en heb ik deze potjes dus nog allemaal. Ze hebben 2,75 per potje gekost.
Ik weet dat in Nederland moeilijker aan Carbimazol voor de kat is te komen.
Heeft iemand daarom belangstelling om de potjes of een deel daarvan over te nemen?
Carbimazol
-
- Kitten
Re: Carbimazol
Hallo Jannetje,
Is dat middel waar je over schrijft een medicijn of een homeopatisch middel?
Met onze Izzy 16 jr heb ik nu sinds een week dezelfde problemen. Ben dus met de Thiafeline gestopt om te kijken of de jeuk ed minder gaan worden.
Groeten Jeanny
Is dat middel waar je over schrijft een medicijn of een homeopatisch middel?
Met onze Izzy 16 jr heb ik nu sinds een week dezelfde problemen. Ben dus met de Thiafeline gestopt om te kijken of de jeuk ed minder gaan worden.
Groeten Jeanny
Carbimazol is een medicijn. Wij zijn ermee begonnen naar aanleiding van berichten op deze site (als je op mijn naam klikty, kun je die post waarschijnlijk snel vinden) en hebben ook overleg gepleegd met de veterinair internist uit Vught waar Tiny onder behandeling was.
Onder het kopje " vreselijke bijwerkingen van Thiafeline" vind je meer soortgelijke verhalen.
Carbinazol is inderdaad medicijn net als thiafeline.
De werking is net anders waardoor het een oplossing kan zijn. De ene stimuleert het lichaam een bepaalde stof aan te maken waar de andere deze stof vervangt. Door de net andere werking kan het zijn dat het beter wordt verdragen.
Carbinazol is voor katten helaas alleen als oorzalf beschikbaar wat regelmatig voor irritatie op de oren zorgt en moeilijk te doseren is. Daarom worden carbinazol pillen voor humaan gebruik ingezet
De werking is net anders waardoor het een oplossing kan zijn. De ene stimuleert het lichaam een bepaalde stof aan te maken waar de andere deze stof vervangt. Door de net andere werking kan het zijn dat het beter wordt verdragen.
Carbinazol is voor katten helaas alleen als oorzalf beschikbaar wat regelmatig voor irritatie op de oren zorgt en moeilijk te doseren is. Daarom worden carbinazol pillen voor humaan gebruik ingezet

Ik zag de vraag zojuist pas.
Wij mengden het inderdaad ook altijd door het voer. Breken gaat gemakkelijk en fijnstampen ook.
Z~e zijn allemaal nog lang houdbaar.
Exp data zijn:
Januari 2026: 3 potjes
September 2026: 1 potje
Januari 2027: 1 potje
April 2027: 1 potje
Mei 2027: 4 potjes
Wij mengden het inderdaad ook altijd door het voer. Breken gaat gemakkelijk en fijnstampen ook.
Z~e zijn allemaal nog lang houdbaar.
Exp data zijn:
Januari 2026: 3 potjes
September 2026: 1 potje
Januari 2027: 1 potje
April 2027: 1 potje
Mei 2027: 4 potjes