Mist mijn kat zijn zus

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Mist mijn kat zijn zus

Bericht door fempie-1990 »

Hallo allemaal

Even een vraagje. Een van mijn katten is bijna 2 maanden geleden onverwacht overleden . Ze was 6.5 jaar . Haar broer is achter gebleven. Ik heb niet het idee gehad dat hij haar heel erg miste . Hij deed eigelijk gewoon. Was niet persee aan het zoeken . Of andere gekke dingen . Wel gaat hij ineens uit het niets zielig zitten mauwen . Dit deed hij eigelijk nooit. Nu zijn we dit weekend weg geweest. Mijn schoonmoeder is gekomen om eten te geven . Vanaf vanmiddag zijn wij weer terug (dus 2.5 dag ongeveer weg geweest ) . Nu loopt hij onrustig door het huis heen . Vind geen rust . En zit nu elke keer zielig te mauwen .. zou hij haar toch missen en nu ineens na bijna 2 maanden dat gedrag vertonen. Of is er iets anders aan de hand
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1739
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Mist mijn kat zijn zus

Bericht door Asse-Poes »

Eerst Zus weg, toen jullie weg.
Dat zijn zusje er niet meer is, kon hij misschien nog wel handelen, maar dat jullie óók weggingen was misschien net te veel voor hem?

Geen idee of hij zo denkt hoor, maar ik zou me dit wel voor kunnen stellen.
Hij kan over een paar dagen weer rustiger worden, als hij merkt dat de situatie weer normaal is.

Toen mijn kat alleen achterbleef, was het gemis goed te merken. Veel miauwen en vooral continue achter mij aan lopen en voor mijn voeten lopen. Dat ging pas over toen er een nieuwe kat kwam.

Waren jouw 2 katten erg close met elkaar?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Mist mijn kat zijn zus

Bericht door fempie-1990 »

Asse-Poes schreef: 22 apr 2024 01:36 Eerst Zus weg, toen jullie weg.
Dat zijn zusje er niet meer is, kon hij misschien nog wel handelen, maar dat jullie óók weggingen was misschien net te veel voor hem?

Geen idee of hij zo denkt hoor, maar ik zou me dit wel voor kunnen stellen.
Hij kan over een paar dagen weer rustiger worden, als hij merkt dat de situatie weer normaal is.

Toen mijn kat alleen achterbleef, was het gemis goed te merken. Veel miauwen en vooral continue achter mij aan lopen en voor mijn voeten lopen. Dat ging pas over toen er een nieuwe kat kwam.

Waren jouw 2 katten erg close met elkaar?
Ja ze waren best close met z'n 2en inderdaad. Ik had het er al over met mijn vriend dat het misschien ff te veel werd. Nu was hij natuurlijk helemaal alleen. We krijgen over 4 weken een nieuwe kitten erbij. Hopelijk gaat dit goed en is hij niet meer zo eenzaam
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5240
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Mist mijn kat zijn zus

Bericht door Synemios »

Ik heb een kater gehad die helemaal niet close was met 1 van onze poezen.
Maar toen zij weg viel en hij alleen achter bleef, werd hij letterlijk ziek van het gemis en ik had dat nooit verwacht.
Dus het zou heel goed kunnen, hopelijk gaat het beter als er een kitten ( wij kozen voor 2) bij komt.
Hier is dat wel de oplossing geweest, hij bloeide helemaal op.
Dus hopelijk pakt het voor jullie ook goed uit.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Mist mijn kat zijn zus

Bericht door sandy »

Jessie was in 4 dagen tijd haar beste maatje kwijt en dr ‘zus’ , waar ze wat bang voor was geworden ooit omdat Buffy om een of andere reden niet veel meer van haar moest weten en dat luid en duidelijk liet merken als Jes in de buurt kwam. En toch mistte ze haar evengoed als Redney. Liet soms uit het niks een grote klaaglijke mauw horen, haar uiting dat ze ze miste. Ik heb haar vanaf dag 1 overladen met aandacht om het gemis te verzachten. Hoewel katten niet altijd vrienden zijn of blijven zijn ze wel gewend aan hun aanwezigheid en missen ze hoe dan ook. Het weggaan van jullie is wel dubbelop geweest natuurlijk.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie