Welk voer krijgt ze?cerna schreef: 14 feb 2024 17:22 Maar Milka valt af en dat al sinds een jaar, terwijl ze meer dan genoeg eten krijgt.
Het meeste nierdieet is in ieder geval erg laag in eiwitten.
Ik neem aan dat blikje die kleintjes van 100gr zijn (en niet die van 200gr)cerna schreef: 14 feb 2024 17:37 Trovet. Iets meer dan 1 blikje per dag.
https://www.medpets.nl/trovet-renal-oxa ... d-kat-blik
Daarnaast nog 1x daags een derde blikje (25 gram) Applaws Oceanfish
Ja, meer dan genoeg in gram. Maar ook genoeg ik kcal? Volgens de cijfers zou je dan met die 125 gram toch wel tegen de ondergrens aanzitten. Maar ik weet uiteraard ook hoe moeilijk het is om ze meer te laten etenMaar Milka valt af en dat al sinds een jaar, terwijl ze meer dan genoeg eten krijgt.
Je weet dat ik rauw geef. Dus mijn aanpak zal waarschijnlijk heel verschillend zijn. Ik zou zelf n.l. ook in die hoek blijven zitten. Eiwitten, vetten en fosfaat wel onder de loep nemen maar bij raw heb je verder helemaal niet te maken met koolhydraten.
O, wat fijncerna schreef: 15 feb 2024 11:33 Hier kan de vlag uit want alles is goed en de nierwaardes zijn zelfs verbeterdWat een opluchting!
Ja, de hoeveelheid eiwitten per 100 gram wel ja. Maar dan moet ze dus wel genoeg gram binnen krijgen voor haar gewichtcerna schreef: 15 feb 2024 11:33 Natuurlijk ook naar de eiwitten gevraagd. Volgens de dierenarts is het met de hoeveelheid eiwitten in een goed nierdieet prima gesteld (je moet het echter niet vergelijken met vers want dat is altijd hoger).
Inderdaad.cerna schreef: 15 feb 2024 11:33 Ik kan dus maar 1 conclusie trekken en dat is dat Milka toch te weinig eten krijgt. Ze kreeg tot 4 weken terug 3x 6 spuitjes plus 2x daags 25 gram oceanfish. De oceanfish heb ik teruggebracht naar 1x daags en het nierdieet naar 4x daags 7 spuitjes, maar dat is dan toch nog te weinig want anders zou ze niet afvallen.
In 23 gram is dat dan 2,67 gramRuwe Eiwit 12%, Ruwe Vezel 1%, Ruw Vet 1%, Ruw As 3%, Vocht 83%
Bedoel je 4x 35 gram of totaal 35 gram Trovet?