Ronidazol

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Vermeeuwen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2024 20:49

Ronidazol

Bericht door Vermeeuwen »

Hallo mede kattenbezitters,

Ik zoek hulp en meer info. Ik heb een maincoon van 7 maanden. Toen ze bij mij kwam was ze flink aan de diarree. Ze bleek uiteindelijk tritrichomonas te hebben. Ze heeft al 2 x een kuur gehad van ronidazol wat redelijk aanslaat, maar de ontlasting blijft aan de zachte kant (maar ipv 7x op een dag drap, nu maar 1x op een dag iets zachtere ontlasting). Sinds december hebben we ook een ragdoll kitten in huis. Zij is nu ruim 5 maanden en krijgt sinds deze week ook diarree. Ik heb geprobeerd steeds ontlasting meteen te verwijderen, steeds alles schoonmaken ook de kleedjes, maar weet eigenlijk bijna zeker dat de tritrichomonas nog niet weg is bij de ene, en de ander het nu ook heeft. Ik vraag nu een derde kuur aan en hoop ook voor de jongste wat te krijgen, maar merk dat dierenarts afhoudend is. Snap dat het heftig spul is, maar steeds een kat wassen omdat ze onder zitt geeft ook stress. Wie heeft ervaring en kan tips delen? Hoe kom je hier vanaf of wat kan helpen? Lees dat het hardnekkig is, ook dat het wel 2 jaar kan duren, maar toch...
Plaats reactie