Ik heb al vaker vragen gesteld over mijn poes Dwight, wie me echt veel stress oplevert met regelmatige klachten. Dwight is een poes en ze wordt in april 2 jaar. Op jonge leeftijd (2 maanden?) poepte Dwight regelmatig bloed, waardoor de DA concludeerde dat ze een gevoelig maag/darmstelsel heeft en ze kreeg hiervoor Gastro Intestinal brokjes van RC. Toen ze ongeveer 10 maanden oud was zijn we erachter gekomen dat ze een voedselallergie heeft (doordat ze veel krabde etc) en gaven haar anallergene brokjes van RC. In oktober vorig jaar had Dwight blaasontsteking en werd er gruis gezien. Ze zit nu op speciale voeding daarvoor, maar door haar voedselallergie kan deze niet anallergeen zijn en is nu hypoallergeen. De gruis ging weg, maar de ontsteking niet en deze ontsteking bleek bacterieel te zijn. Dwight kreeg daardoor een antibioticakuur, maar hiervan ging ze aan de diarree. Ze had echt waterige ontlasting, ging meerdere malen per dag naar de bak, haar buikje borrelde en ze liet scheetjes bij het poepen. Gelukkig was dit na een tijdje over doordat we haar probiotica gaven. In december kreeg ze echter weer dunne ontlasting (gelukkig nu niet zo waterig als voorheen). We hebben een ontlastingsonderzoek laten doen waarbij ze op parasieten getest werd, maar deze was negatief. Het advies van de DA was het nog een aantal dagen aan te kijken en indien het niet weg zou gaan vervolgstappen te ondernemen. Gelukkig ging de diarree na een tijdje weer weg. Nu heeft Dwight alleen sinds dit weekend wéér dunne ontlasting. Gelijk weer de DA gebeld en die geeft aan het gewoon weer even aan te kijken en mocht het na een aantal dagen niet voorbij zijn een echo + bloedonderzoek uit te laten voeren. Hier raak ik nu best wel van van slag, want ik wil niet dat er iets ernstigs aan de hand is met Dwight. Gelukkig oogt ze verder totaal niet ziek; ze eet, drinkt, speelt, etc.
Nu is mijn vraag: heeft iemand enig idee wat de diarree bij mijn Dwight kan veroorzaken? Door het ontlastingsonderzoek kunnen we (de meest gangbare) parasieten al uitsluiten, de DA gaf aan dat het alleen nog een super zeldzame parasiet zou kunnen zijn. Ook kan ik uitsluiten dat ze iets verkeerds gegeten zou hebben. Ze zit op een streng dieet en krijgt alleen de speciale brokjes. Door haar allergie zijn we ook heel voorzichtig met het laten slingeren van eten, dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat ze niet stiekem iets te pakken heeft gekregen. Komt het misschien door haar gevoelige maag/darmstelsel in combinatie met de kou of met wat stress of iets dergelijks (ik ben half december met ze verhuisd)? Of doordat ze nu hypoallergene voeding in plaats van anallergene voeding krijgt?
Ik maak me echt ontzettend zorgen over Dwight en ga altijd gelijk van het ergste uit. Hoop dat iemand me misschien wat wijzer kan maken