Tijd geleden dat ik wat geplaatst heb hier. Onze kat is inmiddels ruim 9 maanden (we hebben m vanaf 11 weken). Is inmiddels ook gecastreerd. En is helemaal onderdeel van het gezin.

Als ik zijn karakter moet omschrijven is het een deugniet die heel lomp kan zijn maar smiddags en savonds lekker komt kroelen.
Sochtends kan ik zijn gedrag nooit zo goed pijlen , en vroeg me af of dit normaal is.
Hij kan dan van knorrend op je schoot willen zitten ineens in een speel/aanval modus gaan. Alsof ie niet weet wat hij nu wil.
Daarnet bijvoorbeeld ligt hij net op schoot en wil hij aangehaald worden, maar dan na 3 minuten pakt ie je arm en bijt hij. Ik lees dat dat ook speels of liefelijk bedoelt kan zijn, maar hij slaat daar dan in door. En gaat steeds harder bijten. Totdat ik AUW roep. En dan is ie t beu en gaat hij wat anders doen.
Is dit vragen om aandacht om te spelen? Verveeldheid op dat moment? Niet weten wat ie zelf wil? Of is het omdat je bijvoorbeeld tussen z’n voorpoten kriebelt een natuurlijke reactie?
Hij heeft in principe genoeg afleiding klimtoren, speeltjes enz. En we spelen zoals t uitkomt dagelijks met m. Achterna rennen/jagen. enz.