Eten van kattenbakkorrels

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ze kunnen hier toch ook aan knagen en het binnenkrijgen?
Kan dat geen kwaad dan?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ze willen niet knagen, maar happen. En deze staafjes zijn daar te groot voor. Bovendien is het biologisch afbreekbaar, dus dit kan geen kwaad. Het zwelt ook niet op in de maag en verstopt de luchtwegen niet ;-)

Het wordt wel tijd om wat speeltjes in de kooi te hangen, zodat hun aandacht daar meer naar uit gaat.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Oh, gelukkig!
Ze zitten in een grote chipsdoos, niet in een kooi!
:grin: Maar ook met de randen omhoog beginnen ze daar al uit te klimmen!
Ik heb een balletje erbij gelegd maar daar wordt nog weinig mee gedaan.
Een veter is ook nog eng!
Ze zijn nog zó bezig met verkennen en goed leren rennen/klauteren!
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

mijn kitten eet kattenbakgrind??????

Bericht door mootje »

sinds mijn kitten ziek is geweest likt ze ineens de kattenbak en wil ze knabbelen op het grind????
ik vind het maar vreemd, ze likt ook ineens papier en een betonnen beeld wat ik heb staan.....
de dierenarts zegt dat het geen kwaad kan en dat kittens dit wel vaker doen soms....
ik vind het maar niets, wie heeft hier ervaring mee???

groetjes monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Mootje,

Ik vind je da maar een rare , om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Eerst is je poesje zo héél erg ziek, hij geeft haar medicijnen waar ze blijkbaar wat van opknapt, maar hij kan geen diagnose stellen :roll: , en nu ze plots grid gaat eten en aan beton likken, zegt hij dat het normaal is... :icon_shifty:

Ik zou eerder denken dat er wat aan de hand is met je kitten, en dat het grondig moet nagekeken worden. Een RX-foto van z'n koppie om te beginnen, en eventueel wat ruggemergvocht (punctie) trekken. Daarop/uit kunnen ze heel wat dingen zien en uitsluiten.

Ik zeg dit omdat ik in je topic bij medisch lees dat je kitten wel opknapt, maar nog niet genezen is. misschien heeft ze toch wat ernstig onder de leden, en maskeren de medicijnen die ze nu neemt dit.
De symtomen die je beschreef, omvallen, hoge koorts, en nu grid eten en aan beton likken....lijkt me niet zomaar een griepje...
Misschien is er iets mis in de hersenen, ik denk dan aan een tumor ofzo, of toch hersenvliesontsteking, en beinvloed dit haar gedrag...

Ik weet het natuurlijk ook allemaal niet, ben geen da, maar als het mijn kitten was, wilde ik wel een diagnose, zodat ze gericht kunnen behandelen.

Succes ermee en hou ons op de hoogte, liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
wendy78
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:26
Locatie: den haag

Bericht door wendy78 »

hoi mootje,

misschien dat het hier al eerder hebt verteld, maar je zegt dat je kitten ziek is geweest, wat heeft ze gehad?
puck deed dit ook toen hij kitten was, het kattengrind, na een half jaar is hij erg gaan hijgen en hoesten en op advies van de dierenarts ben ik overgegaan op houtkorrels, en hij heeft nergens geen last meer van gehad, 1 nadeel het geeft veel rotzooi, dus vaak stofzuigen.

groetjes wendy
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het klopt dat meerdere kittens dit doen maar dat wil nog niet zeggen dat het geen kwaad kan als een kitten de kattenbakkorrels opeet.
Ik zou inderdaad houtkorrels kopen, misschien is de behoefte dan wel ineens weg en als dat niet het geval is dan is het in ieder geval minder schadelijk. En als je kitten ziek blijft en je dierenarts je niet kan helpen zou ik zeker eens langs een andere dierenarts gaan om te kijken wat die ervan zegt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

bij mij neemt ze gelukkig geen grote happen ofzo alleen 1 korreltje en soms heb ik het idee dat ze het niet doorslikt maar er alleen op wil knabbelen, heb nu ook een tandje van haar gevonden,dus ze heeft gewisseld.....misschien dat ze daarom nu ook op grind bijt. :???:
soms likt ze ook aan de randen van de kattenbak, soms hebben katten volgens mij rare gewoontes. ik heb er ook 1 die dolgraag aan kartonnen dozen bijt en aan plakband likt.....

en ze drinken bij mij het liefste water uit de kraan zelfs, zet maar een klein straaltje aan en ze hangen onder de kraan..

groetjes monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

he veroniske,

die punctie durf hij volgens mij niet aan, ik ga woensdag nog naar mijn eigen dierenarst,want ik had een vervanger woensdag...
ik heb al mijn vragen op papier en dan vraag ik het nog eens aan hem, het enig wat ze nu doet is dat ze wat rustiger is en dat ze soms op een stukje grind bijt voor de rest is weer aardig de oude ze eet goed drinken ook.

maar ik vraag alles nog eens goed na aan mijn eigen DA.

en misschien ga ik maar eens die houtkorrels halen, het idee dat ze het doorzou slikken vind ik maar niks nee...

bedankt voor alle tips.....

groetjes mo
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

shrek(komende donderdag 8 weken) neemt ook altijd de grinkorreltjes in zijn mond, bijt er ook op, maar zover ik kan zien spuugt hij ze erna wel uit.
misschien wel een goed idee om die houtkorrels te nemen, want de grint soorten die ik tnt heb geprobeerd stoffen allemaal zo erg en das ook niet goed voor zo'n beestje.
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gesloten