Wij hebben sinds kort een mannetje en vrouwtje in huis, 10 - 14 weken oud en uiteraard, (nog) niet geholpen; we hopen in de toekomst namelijk op een nestje, alleen zouden we graag weten hoe dit op de meest handige en rustigste manier kan worden aangepakt.
In het verleden, hebben we in het buitenland gewoond en toen ook al nestjes gehad, maar dit waren voornamelijk buitenkatten; onze nestjes waren altijd op zolder boven de schuur, (gelukkig) nooit dode kittens gehad, ook geen problemen met een aggressieve kater.
Helaas, ligt het nu toch anders..
Momenteel, hebben wij een appartement met twee ruime verdiepingen; boven deze verdiepingen een zolder met een uitklapbare ladder, wat vast zit aan een luik.
Ik had zelf bedacht om van de zolder een warme, rustige plek te maken voor de moeder en haar nestje. Ik zou haar benodigdheden dan ook boven plaatsen; ze kan dan altijd in de buurt blijven.
Ik vind het alleen lastig om het nestje van de kater weg te houden! Ik had zelf een paar ideetjes, maar zou graag willen horen wat misschien een betere oplossing zou kunnen zijn..

– de kattenbak van het katertje voor deze korte periode in de woonkamer te plaatsen met een gesloten deur naar de gang; het zou dan wel een beetje lastig worden om hem daar te houden, maar het is wel ruim.
– een soort bescherming / gaas / de trap van de zolder dichtvouwen als kater boven mag komen, iets anders met de zolder..?
Ik ben dit echt tot in de puntjes aan het voorbereiden, maar dit is wat lastiger!