Groen overgeven en later inslapen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Sonjaaaaaa60
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2023 12:34

Groen overgeven en later inslapen

Bericht door Sonjaaaaaa60 »

Misschien rare vraag maar ben er toch heel benieuwd naar , aangezien de DA ook geen antwoord heeft .
Mijn kat is onlangs ingeslapen nadat hij slechter werd na een operatie. In de dagen ervoor heeft hij veel gebraakt in een felgroene en gele kleur . Tijdens het inslapen na het 2e spuitje liep er ook een felgroene vloeistof uit zijn bekkie . Wie weet waar dit vandaan komt / wat dit betekent ?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Groen overgeven en later inslapen

Bericht door Rik »

Hoe kan de dierenarts hier nu geen antwoord op geven? Heeft ie ook niet bij collega's geïnformeerd wat er aan de hand kon zijn met het groene overgeefsel?

Ik weet dat gal geel/groenig kan zo zijn.
Maar dit zou een dierenarts gewoon moeten weten.
Of het moet dus wat anders zijn dat hij dat uitgesloten heeft maar dan had hij bij andere dierenartsen moeten informeren naar ervaringen aldaar. En als het dus wel galvloeistof was had hij dat gewoon kunnen vertellen.
Kat braakt groen, wat kan het zijn?
In gevallen van kat braakt groen of als de kat braakt geel en eet niet, meestal is deze kleuring te wijten aan de galvloeistof, gal of gal en herhaaldelijk vasten of braken. Gal is een groengele vloeistof die door de lever wordt geproduceerd en wordt bewaard in een zakje dat de galblaas wordt genoemd, totdat het in de twaalfvingerige darm nodig is om lipiden (vertering van vet) te emulgeren en verschillende voedingsstoffen op te vangen. als je een ziet kat die een schuimige gele vloeistof overgeeft, het kan ook de galvloeistof zijn.
https://nl.mapsofmumbai.com/gato-vomitando-2582
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Groen overgeven en later inslapen

Bericht door Synemios »

Eens met het antwoord van Rik, ook dat een dierenarts dat echt zou moeten weten. ( tenzij inderdaad uitgesloten)
Maar heeft je dierenarts helemaal geen antwoorden dan?
Ik las elders dat je dacht dat het door de metacam kwam.

Ik weet wel dat je voorzichtig moet zijn met nsaid geven aan katten die iets hebben aan de galblaas/alvleesklier etc.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sonjaaaaaa60
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2023 12:34

Re: Groen overgeven en later inslapen

Bericht door Sonjaaaaaa60 »

Er werd gewoon niks op gezegd door de DA . Kreeg een injectie voor de misselijkheid. Na een blaasstenen operatie ging het bergafwaarts met de kater , niet eten/drinken en overgeven. DA had niet eerder mee gemaakt dat een kat zo aftakelde na een niet erg ingewikkelde operatie. Zal dus altijd een raadsel blijven. Zit mij nog steeds niet lekker , lijkt wel of hij vergiftigd is door de medicatie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Groen overgeven en later inslapen

Bericht door Synemios »

Nee begrijpelijk dat het je niet lekker zit, zeker omdat de dierenarts geen antwoorden heeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie