Ik heb ook een paar mensen op visite gehad, en hij vindt echt iedereen die langskomt leuk om mee te knuffelen en spelen, een zeer sociaal katje, dus! En, doet helemaal niemand kwaad.. ook niet de gordijnen of planten.

Ik woon ook alleen met m’n moeder, en we zijn allebei heel vaak thuis en spelen en knuffelen haast letterlijk de hele dag met hem; in ieder geval, meer dan drie / vier uur per dag.
Helaas, heb ik wel een klein probleempje (of twee). Ik was er vanaf het begin echt wel van bewust dat een kitten super veel energie heeft.. en mijn katertje gaat er dan ook echt wel goed mee om, behalve ‘s nachts!
Ik heb vaak gelezen dat het niet verstandig is om een katje alleen te laten slapen. Daarom, heb ik hem vanaf de tweede nacht in mijn bed laten slapen.
Het beestje slaapt door tot een uur of 04:00, maar dan komt zijn ‘energy-kick’ en dan kan ik mijn slaap wel vergeten. Vaak, komt er dan een ruw pootje met nagels in mijn gezicht of hand.. en dat echt duizenden keren. Ik heb geprobeerd om het te negeren, maar het wordt dan agressiever; bijv. hard uithalen, steeds harder bijten, nagels in huid zetten.
Gisteren, heb ik hem ‘s ochtends toch even buiten de slaapkamerdeur moeten zetten. Ik ben een thuiswonende student, en ik heb 9/10 keer écht slaap nodig, maar ik vind het toch erg zielig, omdat ik hem dus echt een kwartiertje hoorde miauwen. Ik heb vanavond hetzelfde gedaan, maar dan zonder hem op mijn kamer te laten, en alle deuren van het huis opengelaten, behalve de slaapkamers; ik heb vanavond geen “geklaag” gehoord.
Nu, mijn vraag..
Is het echt zielig om hem “alleen” te laten in de nacht, of maakt het niet zo veel uit voor hem? Zo ja / nee, heeft er iemand advies of tips?
Wanneer het nog licht is, slaapt hij namelijk ook gewoon heerlijk ongestoord, soms uren achter elkaar, op een vaste plek (met een dekentje) achter de leuning van de bank.
Ik heb ook vijf soorten speeltjes voor hem in de woonkamer, een grote krabpaal met een hangend speeltje, daarnaast ook nog een waterfonteintje; hij maakt van alles gebruik met plezier, maar ik vraag me toch wel een beetje af.. is dit ‘s nachts voldoende vermaak voor hem?
Alsjeblieft, geen advies om een tweede kitten te nemen, want dat is echt geen optie! of ‘je had zus of zo moeten doen’, want daar heb ik niet veel aan..