Met dank aan dit forum was ik aardig ingelezen toen onze poes Gijsje (14 jaar) vorige week moest starten met Felimazole. Met haviksogen hebben we haar dan ook in de gaten gehouden. Toch zijn we nu op een punt gekomen waarbij ik even niet weet hoe verder.
Gijsje viel al een tijdje af, leek geen verminderde eetlust hebben tot 3 dagen voor ons bezoek aan de DA maar was ook absoluut niet hongerig in de afgelopen maanden. Omdat haar vacht ook mottig begon te zien zijn we 2 weken geleden naar de dierenarts gegaan waar ze bloed hebben afgenomen. Hier bleek haar T4 zeer afwijkend >104, hoger kunnen ze niet meten bij onze DA. Ze is gestart met Felimazole 2x2,5 en kreeg Convalescence om aan te sterken (2,35kg woog ze nog). Nadat ze in eerste instantie heel misselijk was en flink begon te braken, kreeg ze vorige week Cerenia tegen deze klachten. Ze bloeide helemaal op! Kwam zelf weer voor eten, wilde véél eten, speelde weer, knuffelde met ons en de kids, voelt voller aan, superfijn! Afgelopen donderdag moesten we met de Cerenia weer stoppen. Helaas is ons meisje er nu weer belabberd aan toe. Eet weinig, drinkt matig en is aan het hoesten (het soort hoesten dat ze doet voordat ze moet braken of er een haarbal uitgooit). Ze ligt alleen maar op haar favoriete stoel en komt er niet meer uit voor een knuffel. Morgen dus maar weer bellen met de DA.
Naar aanleiding van de berichten hier hebben we vorige week de DA gevraagd naar de RA Jodium oplossing. Echter wil hij eerst zien dat ze aansterkt en dat haar leverwaarden wat zakken. Deze waren nu verhoogd, wat volgens de DA gelinkt kan worden aan de hoge T4 waarde. Ook haar nierwaarden en als het lukt (witte jassen bloeddruk
Ik begreep dat Cerenia niet voor langere tijd gegeven mag worden, is hier ervaring mee? Is er een fijn alternatief voor Cerenia?
Thiafeline is nog een optie en anders de zalf maar ik begreep dat hier ook veel mitsen en maren aanzitten. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de situatie van vorige week want daar deed ze het zoooo goed op.
Tips zijn welkom!