Mijn poes (Dwight) van ongeveer 1,5 jaar oud had afgelopen woensdag bloed in haar urine. Ik heb met gang de dierenarts gebeld en als gevolg daarop een urineonderzoek laten doen. Wat bleek: er was een ontsteking in haar urine te zien en daarnaast ook veel struvietkristallen. Ze heeft nu Metacam gekregen wat ze 10 dagen moet gebruiken, daarna moeten we opnieuw haar urine inleveren. Ik merk verder geen verandering aan haar: ze eet, drinkt, poept, plast (wel vaker dan normaal, maar ik neem aan dat dit door de ontsteking komt?) en speelt. Ik kwam er dus ook maar per toeval achter dat ze bloed plaste, want ze had naast haar bak (in de gootsteen) geplast.
Nu heb ik twee vragen. Dwight heeft een voedselallergie waardoor zij alleen Royal Canin Anallergenic eet. Dit is met een eiwit op basis van kippenveren, want ze is dus allergisch voor dierlijk eiwit. Kan het zijn dat de blaasontsteking en -gruis daardoor wordt veroorzaakt? Zo niet, waar komt dit dan door?
Ik ben nogal een stresskip en maak me ontzettend druk om mijn beesten. Hoop dus dat iemand me kan geruststellen