sterilisatie zwerfkatten

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1753
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door Asse-Poes »

Ik vrees ook dat Zwartje niet meer terug komt.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar de kans dat je haar nog gaat zien, is zo goed als 0.
Zo jammer, zo sneu. Voor haar en ook voor jou.

Tja die dierenarts .... 😞, ik zou daar ook niet meer heen gaan.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ja die dierenarts zou later reageren zei ze. Te druk. Nee, je moet uitkijken met die overheidsprogramma's. Je kan net zo goed de katten aan hun lot overlaten. Mannetje leeft gelukkig nog. Ze (die "artsen") krijgen via de overheid natuurlijk het volle geld, voor alle spuiten declareren ze. Ze kunnen van alles claimen. Nee, de overheid daar heb ik niets meer mee. Een gevaarlijke bende bloedzuigers.
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

en die dierenarts gaat ook niet meer reageren. Maar mijn wraak zal zoet zijn
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ach ik had het kunnen weten. Die zogenaamde "artsen" tegenwoordig die weten en kunnen helemaal niks. Ik moest wat omdat anders het vol met kittens zit. Maar die zogenaamde artsen vangen het volle geld. Ze hebben die katten waarschijnlijk ook vol gespoten met die zogenaamde "vaccins" tegen covid en daar het volle geld voor gedeclareerd. Nou dat is 1 grote scam. Ik hoop dat jullie er niet in zijn getrapt. Blijkt uit (Deens) onderzoek dat niet al die spuiten het gif bevatten. Maar ik had het moeten weten. Je kan dat medisch tuig niet meer vertrouwen. Ze weten helemaal niks. Elke spuit die ze van big pharma krijgen spuiten ze in zo'n dier
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

sorry, ik liet mij even gaan. Ik was gefrustreerd omdat die dierenarts gewoon weigerde te reageren.

Maar ik heb goed nieuws: ze leeft!

Ik ging vorige week woensdag in de tuinen naast mij zoeken. Dat is een wildernis. Is zeg maar op 1 flank van de Amblève rivier. In 1 van die tuinen (of beter stukjes land) staat een vervallen soort van caravan/keet. Daar kwam ik 2 wilde poezen tegen die daar onder de bescherming van die caravan en zeilen e.d. leven. 1 was zwart maar het was niet mijn meisje.

Toen ging ik terug naar mijn huis en zag toen een zwart poesje bij de garage. Ik dacht dat zij het was en ging kijken maar ze verdween voordat ik haar positief kon herkennen. Ik wist niet zeker of ze het was.

Inmiddels is die kater al heel tam aan het worden en zonet (7 Augustus 2023) kwam die kleine er ook weer bij. Ze is nog wel heel bang maar het is zeker haar. Ze hebben namelijk beiden een gaatje in hun oor gekregen ivm die sterilisatie. Dus ik weet zeker dat ze het is. Ik heb haar ook alweer geaaid.

Dus ze is er weer. Ik heb ze net 3 blikjes van 100gr gegeven. Die kater blijft maar eten want die had ik al 400 gram gegeven vandaag. Maar ja. Ze heeft wat gegeten en het gaat goed met haar. Wel mager maar ik zal haar de komende dagen goed vol stoppen.

Mijn poes kwam zich er net mee bemoeien en toen zijn ze weg gevlucht. Maar ik weet dat ze leeft en ze heeft gegeten dus dat gaat goed komen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat ze nog leeft! Hopelijk komt ze nu weer vaker eten en kan ze weer wat aankomen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1753
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door Asse-Poes »

Yeah dat is goed nieuws!
Ik had dat echt niet meer verwacht na 12 dagen. Welkom terug Zwartje.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ja is goed nieuws. Ik weet niet waar ze nu slaapt. Momenteel niet bij het mannetje. Ik moest net weer een tijd roepen maar toen kwam ze wel. Probleem is dat het mannetje echt een veelvraat is. Die eet echt alles op. Ik had het mannetje al 200gram gegeven vanmorgen als dat meisje er dan bij komt eet hij ook mee. Dus zonet hebben ze nog eens 300gram verdeeld. Toen heb ik nog 1x 100gram neergezet maar het meisje wilde niet meer maar dat mannetje eet maar door. Niet te geloven.

Op een gegeven moment ga ik dat terugschroeven. Hij was gewoon ondervoed. Hij komt nu echt goed op gewicht. Dat meisje is momenteel nog erg mager maar ik heb goede hoop dat ze blijft komen. Maar het vertrouwen dat er eerst was is nog volledig weg. Ze heeft echt wel een klap gehad van dit hele gedoe. Maar ja het was met name voor haar noodzakelijk.

Ze zijn gelukkig makkelijke eters. Je hebt hier tegenwoordig vrij goed spul in de supermarkt. In de carrefour heet dat: Companino Vitalive in Saus 24 x 100g, 8,79€. Vroeger zaten daar allemaal groenten tussen en dat lusten ze niet. Maar nu verwerken ze dat en ziet het er allemaal uit als vleesballetjes in saus. In werkelijkheid zit er maar weinig vlees in maar dat zit er ook in b.v. Sheba. Ik geef mijn andere poes ook echt vis en vlees: https://www.tomandco.com/nl/514-natvoer ... TRI+EXPERT

dat is eigen merk van de Tom&Co echter vrij duur dus dat is enkel een klein deel van het eten wat ik geef. Die 2 zwervers krijgen voorlopig dat goedkope tot ze goed op gewicht zijn. Ik heb ook nog die kater en die komt elke dag ook langs. Die lust dat goedkope ook gelukkig en die eet ook brokjes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door nellebel »

wat fijn dat ze toch terug is. het vertrouwen is dus niet helemaal weg. anders was ze echt niet meer gekomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ja ik ben heel blij. Ze heeft zonet weer 100gram gegeten toen het mannetje even niet daar was. Dus ze heeft vandaag minstens 200gram nat voer gegeten. Gaat de goede kant op. Kijken of ze straks nog even langs komt voor nog een portie van 100 gram. Dan zal ze snel weer de oude zijn hoop ik.
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ter afsluiting van dit onderwerp nog 1 bericht. Het gaat nog steeds goed met die 2. Die kleine poes gaat snel vooruit en is al minder bang maar wel erg mager. Dat zie je op de foto's niet zo, enkel als ze loopt. Ook mist ze wat vacht op beide voorpoten (is wel zichtbaar op de foto). Is mijn een raadsel waarom maar misschien heeft ze gewoon die 10 dagen of bijna 2 weken ergens verstopt gezeten. Maar zal snel terug groeien.

Vandaag heeft ze een hoop gegeten. Hier de fotootjes. Gaatjes in oren kan je niet zien maar ze hebben beide 1 in het linker oor.

poesje
Afbeelding

2 katjes, Katertje zit achter. Die is wel een stuk groter dan het poesje maar dat zie je niet zo op de foto
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door Dinky »

Is de ontbrekende vacht niet gewoon weg geschoren vacht bij de sterilisatie? Bijvoorbeeld door infuus tijdens operatie of bloedprikken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ah ja dat zal het zijn, bedankt
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1753
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door Asse-Poes »

Zwartje ziet er prima uit, zeker gezien de afgelopen 2 weken zonder voeding.
Fijn dat jouw kudde poezen weer compleet is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ja het gaat heel goed. Ze zijn momenteel heel gelukkig. Rollen in de zon en spelen met elkaar. Die kleine poes is al zo tam. Ze komt naar me toe en laat zich aaien. Die kater doet dat ook maar voorlopig enkel in ruil voor eten. Die kleine poes komt al zomaar, die is in 1 dag helemaal weer tam aan het worden. Die kleine poes rolde voor mij door het gras en haar wond op haar buik ziet er vrij goed uit. Wel een lengte van zeg maar 4 a 5 centimeter.

Afbeelding
Plaats reactie