sinds een weekje maak ik veel gebruik van het forum, omdat iedereen super behulpzaam is en hele fijne tips geeft.
Sinds een week heb ik een kitten, hij is nu 11 weken. Tot nu toe gaat alles prima. De eerste dag wat problemen met de kattenbak gehad, maar dat ging al heel snel goed en verder speelt het kitten graag dus sprong hij nog wel eens op mijn voeten, maar inmiddels gaat dat ook al veel beter.
Ik ben een student en woon in een groot huis. Mijn kitten verblijft nu voornamelijk op mijn kamer (25m2) en mijn eigen overloop en gang (ik gok iets van 15m2). Ik merk dat hij erg nieuwsgierig en sociaal is. Ik wil hem dan ook uiteindelijk toelaten in de rest van het huis, maar op dit moment is dit nog niet zo'n goed idee. Ik wil het kitten heel graag een gelukkig leven geven en ben dag in dag uit bezig met onderzoeken hoe ik dit zo goed mogelijk kan doen. Ik ben er achter gekomen dat kittens eigenlijk het best met z'n 2en kunnen, maar hoe graag ik dit ook zou willen, dit is financieel en qua ruimte nu geen optie. Ik speel daarom zoveel mogelijk met de kat en heb ook een krabpaal voor hem en speeltjes waar hij zich mee kan vermaken als we niet samen spelen (binnenkort wil ik ook graag en kattenboompje voor hem kopen). Ook is het zo dat een huisgenoot ook een kat heeft, die wel 4 jaar is, dus echt wat ouder. Het kitten heeft de andere kat deze week ook al ontmoet en het ging eigenlijk best wel aardig. Het was nog een beetje aftasten en er werd wel wat geblaasd door de oudere kat, maar geen vechtpartijen of dergelijke.