Ik heb een lief actief oranje katertje van 9 mnd, Pinkeltje. Hij vindt het heerlijk om buiten te zijn, het liefst de hele dag!
Ook met dit warme weer wil hij lekker naar buiten. Maar hij is vorige week twee keer hijgend thuisgekomen (echt met het bekje open). Ik heb toen in paniek de dierenarts gebeld en die vermoedde oververhitting. Snel zijn pootjes en buikje gekoeld en water laten drinken. Het hijgen hield gelukkig snel op. De eerste keer gebeurde het met 30 graden, maar de dag erna ook met 24 graden buiten, dus zelfs dat lijkt te warm voor hem.

Sindsdien hou ik dat arme beestje dus de hele dag binnen, laat hem s ochtends vroeg van 7-10 en s avonds vanaf 21u naar buiten. Hij verveelt zich overdag enorm. Vandaag gaf ik toe en liet ik hem rond 19u al naar buiten, met 24 graden en weer kwam hij zojuist zeer snel ademend (60+ per minuut) thuis, met hele warme pootjes (die ik maar weer heb natgemaakt). Ik vraag me af of het komt omdat hij graag op de daken loopt (die zijn zwart en best heet, misschien kan hij daardoor niet afkoelen?)
Hij oogt verder niet lusteloos of alsof hij ergens last van heeft; hij wil gewoon eten en drinken en joeg net nog op een vliegje haha

Ik vind het heel naar voor Pinkeltje om hem de hele zomer binnen te moeten houden.. ook voor ons best een opgave want hij wordt er niet gezelliger op zeg maar (bijten, krabben, constant klaaglijk miauwen)
Ik ga morgen de DA bellen voor advies, maar misschien zijn er ervaren forumleden die dit herkennen en tips hebben?