Sinds gisterenavond heb ik een nieuwe kitten, als toevoeging op een oudere poes (sinds 26 maart 3 jaar oud). Vooraf heb ik me natuurlijk goed ingelezen maar omdat dit de eerste keer is dat ik er twee wil samenbrengen weet ik niet zo goed wanneer het goed, slecht is of wanneer ik me zorgen moet gaan maken.
De kitten (Nova) zit op een aparte kamer met eigen kattenbak, voerbakjes, plekje om te slapen, krabpaal en speeltjes. De oudere kat heeft het grootste gedeelte van het appartement met twee krabpalen en alles wat vertrouwt is.
Sinds dat ze weet dat de kitten aanwezig is loopt Luna (oudere poes) maar te grommen en te blazen. Dit gebeurd vooral wanneer ik of mijn vriendin Nova heeft aangeraakt of als ik een washandje met de geur van Nova in de woonkamer leg. Net was er voor de eerste keer kort contact met het washandje zonder geblaas, maar dat was op het moment dat Luna echt 2 seconden er maar aan rook.
Op internet lees ik zoveel uiteenlopende adviezen dat ik even niet meer weet hoe of wat. En ik maak me best wel zorgen, want ik wil natuurlijk heel graag dat het goed komt. Feliway optimum hangt ook in de kamer van Nova én Luna in het stopcontact.
Wat zijn jullie ervaringen en is het gedrag van Luna normaal? Hoe lang kan dit aanhouden? Vanaf welk moment zouden ze een (korte) ontmoeting kunnen hebben?
Advies of ervaringen van mede katteneigenaren is welkom.
Alvast bedankt