Ben dit forum nog aan het ontdekken dus misschien vind ik nog waar ik me deftig kan voorstellen.
Maar voor nu zou ik wat dringend advies nodig hebben.
Het verhaal: Ik zal mijn woning moeten verlaten wegens onbewoonbaarheid. Door urgentie kan men mij alleen een appartement aan bieden. Ik woon hier al 16 jaar in een half open woning, dat heet geloof ik 2 onder 1 kap.
Heb hier een tuin van 30 meter diep omringt door sportvelden met veel groen.
Heb hier altijd alleen gewoond met 5 eigen katten. Heel het huis is katvriendelijk ingericht met een veranda vol krabpalen en een kattenren met alles er op en aan. Tot en met een speelzolder vol loopbruggen en klimgelegenheden.
Nu ben ik in de nacht van 15 op 16 oktober mijn laatste eigen katje verloren.
In de winter van 2019 heb ik mij het lot aangetrokken van een zwerfkat.
Hij had niet veel vertrouwen in mensen maar bleef elke dag terug komen om te eten.
Hij kreeg een eigen plekje in het tuinhuis, maakte daar een kattenluikje in.
Sinds mijn katje gestorven is durft hij al binnen te komen om te eten.
Hij bleef ook steeds langer in de kattenren plakken tot hij besloot dat dit zijn nieuwe stek zou worden.
De kattenren is nu ook voorzien van een kattenluik zodat hij vrij kan komen en gaan.
De kattenren geeft toegang tot de veranda door middel van een kattenluik met chipherkenning.
Heb de batterijen er uit gehaald zodat deze nu als een gewoon kattenluik functioneert.
Omdat ik dacht dat hij nu elk kattenluik wist te gebruiken liet ik hem tijden de vorst binnen om daar de nacht door te brengen.
De eerste nacht heeft hij helaas niet weten buiten te komen omdat dit luik alleen open gaat met hard duwen.
(mijn eigen katten hadden daar geen problemen mee)
Maar hij had er een heel slagveld gemaakt. De boeken kast lag om, hij had weten de voerbak en drinkbak met het tapijtje te vermengen en hij had op 3 plaatsen flink gesproeid. Ondanks er ook nog een kattenbak staat.
Hij durfde daarna een hele poos niet meer binnen komen.
Dan ineens hoorde ik het luikje weer regelmatig en hij had zich een thuis gemaakt in de hangmat.
Dit ging een week goed tot er een koerier een pakje kwam bezorgen via de tuinpoort en hard op de verandaruit stond te kloppen en roepen. Dat was de laatste dag dat hij daar nog binnen is gekomen. (pakje kwam nog wel van zooplus, speciaal voor hem

Een paar keer per dag is hij voor 2 uur verdwenen, de tuin uit en heeft een verre loop, zie hem soms eens vanuit de wijk aan de overkant komen. Maar hij woont hier dus.
Het heeft me bijna 2 jaar geduurd voordat hij mij vertrouwde. Hij was altijd charmant als hij honger had maar na een volle buik was je hem geen blik meer waardig. Eens streek ik hem over zijn buikje en hij beet me, niet zo'n beetje ook 2 bloedende gaatjes en nog dagen een flinke blauwe plek. Inmiddels krijg ik kopjes en ik kan hem zoentjes geven op zijn hoofd. Het lukt me ook al om hem voorzichtig met zijn voorpootjes van de grond te tillen om hem een kus te geven.
Menselijk affectie was hem vreemd maar nu komt hij er om vragen. Ik zie hem ook graag, soms zit ik tot laat in de nacht op als hij eens lang weg blijft.
Weet zeker dat hij nooit een thuis gehad heeft, Kwam vorige week even op de bank liggen naast mij. Toen ik de tv aan zette zonder geluid was hij er op gefixeerd en wilde direct weer buiten. Een kattenbak kent hij dus ook niet.
Tijdens het vastleggen van de bouw van de kattenren in 2014 stond hij per toeval op de achtergrond van een foto.
Hij was al volwassen dus minimaal 2 jaar oud dus hij is zeker al 10 jaar of ouder. Hij viel me dus pas op eind 2019 en toen zag ik dat hij reeds een oorknipje had.
Maar na dit lang verhaal dus mijn zorg waarvoor ik me hier kwam aanmelden.
Wat als ik naar een appartement moet straks?
Kan dit katje nooit aan zijn lot overlaten of achterlaten na bijna 3 jaar van zekerheid, een veilige plek en 3 keer per dag een volle buik. Zie hem inmiddels ook veel te graag!!!
Hij is een vrij diertje die elke dag op pad gaat, bang is van huishoudtoestellen en tv, niet weet waarvoor een kattenbak dient.... hij is al zo oud ook,... kan deze oude vos überhaupt nog wel nieuwe streken leren? Ben bang dat er geen binnenkat meer van te maken is. ZO oneerlijk ook voor zo'n vrij diertje.
Weet iemand raad?
Het lukt me niet om foto's bij te voegen om zijn luxe leven een beetje te tonen.
Maar hoop dat het verhaal op zich zo al een beetje beeld geeft.
Dank alvast om door dit verhaal te komen van begin tot eind

Groetjes en fijne feestdagen,
Nicole en Poeser (