Nieuwe kat, nieuw leven

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tomjoad82
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2022 20:20

Nieuwe kat, nieuw leven

Bericht door Tomjoad82 »

Goedendag allemaal,
Ik ben maarten en heb ainds een week mijn eerste huisdier, een kat in huis genomen waar ik al helemaal gek op ben en gekozen om net als mijzelf een introverte kat te kiezen :grin: .

Nu zat ik met een aantal vragen in mijn hoofd om mijn nieuwe maatje beter te leren kennen.

Eerste 2 dagen waren een hoop stress en was vaak in zijn verstop plekjes maar komt nu ook lekker op de bank soms bij me liggen en lekker slapen, maar nu vroeg ik me ook af of hij niet te veel slaapt of dat ik nog daaraan moet wennen?
Ik zie hem rondlopen soms en met zijn rug naar me toe rondstaren naar buiten maar nog niet echt actief wat doen of met zijn muisje of balletjes spelen die ik had gehaald.

Hij is nog niet helemaal zeker van de kattenhengel die ik heb gehaalt. Hij zit wel in jaagstand soms maar hoe dichterbij hij dan komt zie ik meer dat ie denkt dat ik hem ergens heen wil leiden. Ik denk dat ik misschien iets niet goed doe of gewoon moet doorgaan en leren spelen met hem :edoh:

(Of te snel ben haha)

Voor de rest veel hier al gelegen en ga mijn huis zeker cathappier maken met het zorgen voor meer hoogte berijk maar vroeg me af wat qua klim/krappaal ook het beste zou zijn.
Ik heb geen groot huis....noem het maar studentenkamer bijna dus weet niet zeker of hij daar happy van wordt en of het hoog kan/ moet zijn. Ik zie veel van die hele constructies.

Ugh nog zoveel te leren maar merk dat ie voor mij al veel doet in ieder geval.
Nu ik voor hem.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5471
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kat, nieuw leven

Bericht door nellebel »

Welkom hier. Hoe oud is je kat? Afgezien dat wennen ook spanning kost. Ik heb twee totaal verschillende katten. Guusje heeft de dolle 10 minuten en slaapt daarnaast heel veel. Gijs is mijn boemeltreintje. Niet veel actie maar slaapt overdag zelden. Is altijd in mijn buurt maar ook niet echt actief. Als ik wil spelen kijken ze me vaak dom aan alsof ze willen zeggen ren zelf. Mijn katten zijn 11 maar nooit super actief geweest. Met korte momentjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1752
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe kat, nieuw leven

Bericht door Asse-Poes »

Welkom Maarten,
Dat je nieuwe vriendje veel slaapt (of doet alsof hij slaapt?) Is niet zo raar. Hij is pas een week bij je en heeft veel nieuwe indrukken te verwerken.

Een krabpaal hoeft echt niet een enorm breed ding te zijn. Je hebt een beperkte ruimte, dus kies een smalle die je aan de muur kan verankeren.
Voorbeeldje:

https://www.agrishop.nl/exclusieve-wand ... grijs.html

De kat van mijn zoon kwam ook eerst in een studentenwoning en had geen krabpaal, wel een heel lekkere stoel, een fijn mandje en natuurlijk het bed van zoonlief 😀
Vaak zijn simpele dingen (prop aluminiumfolie) het leukste speelgoed voor een kat. En gewoon, een kartonnen doos , ook al is die te klein, daar zijn ze ook dol op.

Neem de tijd om hem te leren kennen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kat, nieuw leven

Bericht door Dinky »

Omdat je zegt niet veel ruimte te hebben zou ik kijken naar zo'n soort krabpaal:
https://www.petrebels.com/nl/product/kr ... /#titeltag
Dus eentje die je tussen de grond en het plafond vast kan zetten en weinig vloeroppervlak vraagt.

Nou weet ik niet hoe oud jouw kat is en wat veel slapen is. Vaak zijn katten liever lui dan moe ;-)
Qua spelen is het ontdekkingstocht wat jouw kat het leukste vind. De ene reageert bijvoorbeeld op catnip, de ander totaal niet. Onze Iza wordt helemaal gek van een eenvoudig stuk sisaltouw om op te jagen. Jop is gek op balletje. Onze vorige poes was juist gek op speeltjes met veren.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie