Dus bij de dierenarts een geriatrische bloedprofiel laten doen.
9 september uitslag: T waarde 167.
Hij kreeg toen 2x pd 2,5 mg Felimazole.
Dat ging goed, hij werd actiever, at ook weer zijn Taste of the Wild brokjes en kwam 200 gram aan.
Wij blij, hij blij

Op 30 september nieuw bloedonderzoek. Uitslag 4 oktober: T waarde 114.
Nog niet ver genoeg gezakt, dus dierenarts stelde voor om meteen de felimazole te verhogen naar 2x 5 mg per dag.
Na 1,5 dag van deze nieuwe dosering ging het gruwelijk mis.
Donderdagochtend zag ik bij het ingeven van de pil dat hij een gele bek had. Ook oortjes en ogen waren geel geworen.
Gelijk dierenarts gebeld.
Ze gaan er van uit dat Bellow deze dosering niet aan kan en dat er wel vaker leverproblemen ontstaan bij Felimazole.
(ik had mijn huiswerk gedaan en op deze site al de nodige ellende gelezen mbt Felimazole)
Advies: direct stoppen met Felimazole en wachten met Carbimazol totdat Bellow niet meer geel is. Hij kreeg anti misselijkheid injectie en voor 8 dagen Cerenia mee.
Weer thuis heeft hij nog 2,5 blikje Gourmet Mousse naar binnen kunnen werken. 's Avonds werd hij slomer, de hele nacht was hij onrustig.
Vanochtend wilde hij niet eten. Hij rook eraan en draaide zn koppie weg.
Zonet dierenarts gebeld dat ze een echo willen maken van zijn buik/lever. Hij is daar nu.
Hij weegt nu 2700 gram.
Het is een zielig hoopje kat.
3 jaar geleden heeft hij van onze uit Egypte geadopteerde poes het calicivitus gekregen (beide waren ingeënt tegen kattenziekte e.d) en Bellow is daar bijna dood aan gegaan. Hij had zweertjes in zijn bekje en at ook toen niet meer. Er is toen een sonde aangelegd in zijn slokdarm en we hebben in die periode een ware hel met hem doorgemaakt. Hij is hersteld, maar zijn gewicht is nooit meer boven de 3,3 kg gekomen.
Nu zitten wij absoluut niet te wachten op weer een sonde-traject, gezien de ellende van 3 jaar geleden.
Bellow zou dan ook in de kliniek moeten blijven. Dat zien we ook niet zitten, Bellow is een Siamees, hij wil continue bij je zijn.
Maar wat is het alternatief??
Ik kan er maar niet bij dat het zo snel na de verhoging van Felimazole zo slecht is gegaan.
Hebben jullie ideeën?