Mijn heilige birmaan (kattin) 'Yumi' is momenteel super rustig en heeft weinig fut in zich. Zo'n 4 weken geleden werd ze gesteriliseerd (op 9 maand oud) en was daarvoor een hele levendige kat, die graag de hoogte van haar 2m20 krabpaal opzocht, achter alles aan liep wat ook maar bewoog, ...
Nu is ze sinds haar sterilisatie een heel pak rustiger en wel wat aanhankelijker, natuurlijk te verklaren door de ingreep. Wel merk ik op dat ze tegenwoordig echt amper speelt (ook als ik er mij echt zelf mee bezig hou), ze slaapt heel veel (misschien is me dat eerder minder opgevallen) en kan soms op rare plekken gewoon gaan neerzitten en rondkijken (lijkt alsof ze 'ongemakkelijk' voelt). Verder eet en drinkt ze perfect en miauwt amper, dus echt 'ziek' lijkt ze niet.
Moet ik me zorgen maken over de zodanig grote verandering in gedrag of is dat (ondanks dat het wel fel is) perfect te verklaren door de sterilisatie? Op zich vind ik het niet zo erg, maar om van een springlevende poes naar een extreem kalme slaperige poes te gaan, voelt wat raar aan en wil zeker zijn dat er niets 'meer' aan de hand is

Alvast bedankt voor jullie advies & anders win ik even advies in bij de dierenarts!