Ik ben nieuw op dit forum

En zou graaf advies willen over mijn 16-jarige (ex)kater Nemo.
Nemo heeft van kitten af aan al spijsverteringsproblemen gehad. Hij is gedurende zijn leven meerdere malen door de molen gegaan, maar ze hebben nooit iets kunnen vinden. Hij heeft vooral altijd veel overgegeven. Dat is nu minder, maar toch nog regelmatig. Hij krijgt sinds een jaar of 7 rauw vlees, KVV kalkoen, eend, geit en konijn. Ook eendenhartjes. Van brokjes (tientallen geprobeerd), natvoer en andere smaken rauw gaat hij overgeven. Van alles geprobeerd, van homeopathie tot bio-resonantie, noem maar op, echt alles dat ik maar heb kunnen bedenken. En het ging lange tijd best goed, tot...
Hij enkele maanden geleden een soort 'aanval' kreeg. Daarbij leek hij verlamd en lag met zijn bekkie open te kwijlen, ook liet hij urine en ontlasting lopen. Dit gebeurde tweemaal, toen ben ik met spoed naar de dierenarts gegaan.
Ook hier is hij volledig door de molen gehaald, maar alle waarden waren goed behalve kalium, dat was te weinig. Hij was wel in shock zeiden ze. Hij is zeer angstig (en sterk!), naar de dierenarts gaan is praktisch onmogelijk. Maar omdat ik zelf zo in paniek raakte, heb ik hem op de een of andere manier in die box gekregen (vraag me niet hoe) en dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten... hij heeft daar echt een flinke tik aan over gehouden.
Hij is een nachtje gebleven, er is een echo van zijn hart gemaakt, alles was goed. Kreeg een infuus met kalium, en de dag erna waren die waardes ook weer goed. Ze weten niet wat het nou is geweest. Het leek niet op epilepsie, maar ook geen aanwijzingen voor een TIA. Dat kaliumtekort kan door overgeven komen, maar zou aangevuld worden zodra hij weer ging eten. Hij komt overigens niet buiten.
Eenmaal thuis en zwaar getraumatiseerd door roesjes, prikken, en de hele ervaring, was hij na een paar dagen weer redelijk normaal, behalve dat zijn achterpoten verzwakt bleven. Hij glijdt bijvoorbeeld uit als hij over de tafel loopt, maar kan wel springen.
Ik heb geen kalium supplement meegekregen.
Nu is mij opgevallen, dat zodra hij overgegeven heeft, dat dat zwalken en die slappe achterpoten erger worden.
Alsof hij soms ook zijn evenwicht verliest, dan valt hij een soort van half om, maar kan zichzelf wel corrigeren.
Ik vraag mij nu af, of het niet mogelijk is dat die klachten veroorzaakt worden door alsnog een kaliumtekort. Het zou ook een stukje neurologisch kunnen zijn... maar omdat het verergert als hij braakt, denk ik dat niet.
Ik wil het hem (en mezelf) niet aan doen weer naar de dierenarts te doen in dit stadium. Ik denk echt dat dat zijn dood wordt. Maar ik lees dat je een kaliumsupplement niet zomaar kan geven. Ik vroeg mij af, of er opties zijn die ik zelf nog niet bedacht heb. Iemand ervaring met dit probleem en multivitamine bijvoorbeeld? Of zou je evt. eens per week die kalium kunnen geven zonder gevaren? Een dierenarts aan huis overweeg ik nog... maar heb er een hard hoofd in dat het gaat lukken bloed af te nemen (lukt nooit, moet altijd met een roesje... en dat kan hij op zijn leeftijd en met een hartruisje eigenlijk niet meer).
Zijn nierwaarden en alles waren goed, maar valt me wel op dat hij de laatste weken veel drinkt (na zijn eten) en ook veel plast. Ook is hij veel misselijk. Past allemaal bij een kaliumtekort, dacht ik. Hij is wel vrolijk, eet goed, rent af en toe.
Ik heb veel op dit forum gezocht, maar ik weet het nu gewoon ook even niet meer. Misschien heeft iemand advies waar ik nog niet aan gedacht heb? Alle advies is welkom. Ik wil hem graag helpen. Hij is mij zeer dierbaar.
Alvast heel erg bedankt,
Ariana