Sinds een paar weken komt er elke avond een kat bij me op bezoek - via de balkons achterhuis wimpelt ze even langs. Vaak doe ik de deur even open - en tot nu, speurt ze elke avond het huis af. Ze onderzoekt alles, alle kamers en alle hoekjes, ze kruipt in alle kasten die open staan, speurt alles(alles!!) af. Als ze komt, gaat ze gelijk op onderzoek uit: haar staart is vaak met het bovenste puntje geknakt, soms zwiept ze ook wel met haar staart - wat betekent dat? Moet ik haar dan eventjes met rust laten? Het is een heel nieuwsgierig beestje, en tegelijkertijd ook heel angstig (denk ik), héél stil in ieder geval, ik hoor haar nooit aankomen, miauwt nauwelijks. Ze schrikt veel van nieuwe dingen en harde geluiden, dus die probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Alleen een verontwaardigd geluid als ze niet in mijn tuintje mag poepen

Ik heb nooit eerder zelf een kat gehad en weet dus daarom niet altijd even goed hoe ze zich voelt. Ik heb wat opgezocht op internet en zo, maar zou het toch fijn vinden om wat te horen van verschillende kattenliefhebbers. Vorige week heb ik met het baasje gesproken en die vond het allemaal wel prima, als de kat wilde dan mocht ik haar in huis laten en ook wel te eten geven: ik zou graag willen leren hoe ik haar vertrouwen wat meer kan winnen. Wat kan ik doen om wat meer contact met haar te krijgen en hoe zorg ik ervoor dat ze me wat meer gaat vertrouwen? En waar kan ik het beste informatie vinden over lichaamstaal van een kat?
Groetjes en alvast heel erg bedankt