Ik ben hier juist nieuw op dit forum, en heb een vraag over mijn ragdoll kitten poesje.
Ze is 6 maandjes jong en is nu bijna 3 maanden bij me, maar haar gedrag is niet wat ik écht van een ragdoll verwachtte.

Ik weet dat katertjes vaak aanhankelijker zijn dan kattinnetjes, maar dit is toch wel een rare situatie vind ik :
Ik ben fulltime thuis omdat ik ook fulltime van thuis uit werk, dus ik ben er altijd, overdag slaapt ze, en ik laat haar met rust dan uit respect voor haar rust.
'S avonds speel ik altijd met haar met balletjes en een speelhengel, elke dag Royal Canin eten, ik kuis de kattenbak 2x per dag uit, en verder heeft ze écht alles ter beschikking: véél speelgoed, krabton, krabmatjes, alles.
Maar toch is ze niet écht aanhankelijk op dit moment. Ze is niet bang, want ze ligt vaak helemaal rustig op haar rug te slapen, maar ze komt ook niet om knuffels vragen ofzo.
Ik knuffel haar, maar enkel omdat ik zelf het initatief neem, ze komt er niet om vragen.
Ze geeft ook geen kopjes, wil niet op de schoot, en wil absoluut niet opgepakt worden want dan begint ze te miauwen.
Ze slaapt wel bij me, en komt vaak bij me in de zetel 's avonds, maar altijd op afstand, nooit vlak bij me.
Een dekentje helpt ook niet, ze wil het écht niet en blijft liever op afstand.
Kan dit nog veranderen als ze ouder wordt of hier wat langer is denken jullie?
Ze gedraagt zich nu als een gewone huiskat die héél af en toe eens bij me komt en ik kan aaien, maar verder héél erg op haar eigen is, hyperactief 's avonds, maar dus niet écht het ragdoll karakter dat ik verwachtte.
Ik ben hier enkel met haar, en ze aanziet me wel als haar mama, want vanaf ik bijvoorbeeld in de douche ga of op het toilet ben, begint ze te miauwen, en vanaf dat ze me ziet stopt het meteen.
Mijn gevoel is dat ze mij erbij wil voor haar veiligheid, maar verder niets?
Wat denken jullie ervan?