Wij hebben sinds twee weken een Maine coon kitten in huis. Hij heet Noxx en is nu 15 weken oud.
Hij kreeg RC kitten brokken dus die hebben wij ook gehaald. In het begin gooide ik de bak gewoon vol en strooide er af en toe wat bij. Nooit echt bij gehouden wat hij at maar toen hij er net was ging hij veel vaker naar zijn voerbak dan nu.
Op advies van een katten kenner ben ik nu zijn voer gaan afwegen. Ik doe er 120 gram in, in de ochtend en wanneer ik naar bed ga meestal rond 1:00 is er net aan 30 gram uit gegeten.
Hij gaat ook helemaal niet vaak naar zijn voerbak toe. Natvoer lust hij wel graag, daar kreeg hij 2x per dag een half zakje van. Maar omdat ik dacht dat hij misschien daarom wel geen brokjes meer wilde, ben ik daarmee gestopt en krijgt hij nu 1x een half zakje per dag.
Overdag slaapt hij veel, avonds komt hij wat meer tot leven en dan wilt hij ook spelen enz.
Hoeveel horen ze gemiddeld een beetje te eten?
Moet ik hem zelf meerdere keren per dag iets aanbieden qua brokjes? Of moet ik het gewoon zo laten?
Dit is onze eerste kat en ik ben ook helemaal nieuw in to the Cats dus ik heb nog erg weinig ervaring.

Groetjes