Sinds een paar maanden heb ik een lieve poes en kater (beide 5) in huis en vooral de kater is erg ondernemend. Nu woon ik op een flat en is het dus een binnenkat. Dat is hij altijd al geweest, dus hij weet niet beter. Nu is het zo dat hij telkens geïnteresseerd is wanneer hij iets in het trappenhuis hoort en tegen de tijd dat je de sleutel in de deur steekt staat hij eigenlijk al pal voor de opening. Ik ben echt als de dood dat hij een keer een sprintje trekt en er vandoor gaat. Het scheelt dat het trappenhuis ook nog een voordeur heeft, maar die wordt in de zomer vaak open gezet. Hij is wel gechipt, maar aan een kat buiten zie je natuurlijk niet af dat ie niet eigenlijk binnen moet zijn

Helaas is een sluis in huis creëren niet echt een optie omdat de dingen die ze nodig hebben niet in de woonkamer staan. Mevrouw wil het liefst op een open kattenbak haar behoeften doen dus voor de hygiëne hebben we geen kattenbakken in de woonkamer geplaatst.
Hebben jullie ideeën hoe ik het trappenhuis onaantrekkelijk kan maken? Denken jullie dat de interesse vanzelf weggaat? Ik ben zelf bang van niet, want hij is eigenlijk alleen maar dichterbij de deur gekomen als we hem open deden en staat er nu dus voor. Ik denk dat 'even laten zien dat er niets interessants is' ook niet werkt, want dan wil hij alleen maar liever naar buiten