Mijn kater van 11 jaar eet sinds een tijd (bijna) niet. Hij is in korte tijd heeel veel afgevallen. Vrijdag voor het laatst op de weegschaal en toen was hij weer 0,6 kg afgevallen terwijl ik dacht dat er echt niets meer af kon. Hij is echt een wandelende skelet

Hij heeft al een paar jaar schildklierproblemen, maar deze is onder controle door speciaal voer. Nu sinds een tijd eet hij echt bijna niets tot niets. De dierenarts heeft al meerdere bloedonderzoeken gedaan, een echo en een röntgenfoto gemaakt maar alles blijkt goed... hij heeft antibiotica gehad en nu is hij bijna klaar met de prednison kuur. Niks helpt en ik weet niet wat ik moet doen. De artsen weten het volgends mij ook niet meer want ze zeiden het enige wat ik nog kan bedenken is prednison, wat dus niet werkt. Nu vraag ik mij af, moet ik nog weer verder laten zoeken of is het ook gewoon een keer tijd om hem uit zijn lijden te verlossen? De gedachte vind ik super heftig en moeilijk ook omdat ik bang ben dat als ik dat doe, er misschien toch nog hoop is/was geweest?
Ik las dit weekend over leververvetting. Het kan niet anders als dat zijn lever al helemaal naar de galemiezen is omdat hij al te lang niet of nauwelijks eet. Heeft een sonde dag nog zin of is het daar al te laat voor?
Vraag me ook af waarom de dierenarts hier niet eerder mee is gekomen...
Heb vandaag weer contact met de dierenarts maar omdat hij het zelf volgends mij ook niet meer weet ben ik op zoek naar mensen met ervaring of tips! Wie helpt mij??