Er komen een/twee Bengal kittens bij ons gezin toegevoegd.
We van plan om half brok en half KVV/barf te voeren.
Wij voeren onze hond KVV en brokken van KIVO dit is een versvoer fabriek bij ons om de hoek. Met geperste brokken, deze hebben een zelfde vertering process als vers.
Wij willen voor onze katten nu ook overstappen naar een geperste brok. De huidige katten krijgen nu Profine indoor en savonds natvoer. Omdat de huidige katten altijd al natvoer hebben gekregen twijfelen of we voor hun ook half KVV/barf gaan voeren, kijkend op wat ze aangeven en of ze het überhaupt eten..
De brok is dus geperst en heeft de zelfde vertering als vers, deze brok gaan we binnenkort naar overstappen voor de huidige 2 katten samen met savonds natvoer.
Maar de nieuwe huisgenootjes krijgen dus KVV/barf in de avond en de zelfde brok, deze brokken zijn evt ook in kitten variant te verkrijgen.
Terugkomend naar het onderwerp.
KIVO verkoopt 1 soort KVV worst voor de kat. We wilde dus beetje KVV geven met wat extra barf. Ik was van plan om een soort barf mix te maken zodat ik daar wat uit kan scheppen en met de KVV kan voeren. Omdat de KVV al “compleet” is is de barf dus extra en voor afwisseling. Maar ik kom er niet helemaal uit wat ik in de mix kan doen.
Op voerwijzer krijg ik een verhouding tabel te zien met wat voor vlees hoeveel % dat is meer voor 100% barf en niet 25% barf. ik zoek meer iets met een lijstje van welk vlees precies. Dus een soort boodschappenlijst waar ik dan per maand steeds 3/4 varianten uit kies en maandelijks wissel zodat ze variatie krijgen in vlees. Ook zijn we van plan om een schepje van de honden KVV erbij te mengen maar dat is een beetje en voor de afwissel. Gezien de KVV voor de kat maar 1 smaak is. Kan soms ook zijn dat ze geen schepje krijgen van de honden KVV, maar dat verschilt per worst en ingrediënten van de worst.
Waarom ik KVV en wat barf wil voeren is zodat ze niet alleen maar gemalen vlees eten, maar ook wat te kauwen hebben onderhandelde voor de hygiëne van de tanden, en dat ze niet alleen brok en gemalen vlees krijgen. Want voor de hond mengen we soms de brokjes of een ei er doorheen. Dus leek me voor de kat beter om dan barf bij te doen
Mocht je het merk niet kennen is hier de site, dan weet je een beetje waar ik het over heb
https://www.kivopetfood.nl/
Ik hoor graag reacties zodat ik een goede voeding samenstelling kan maken voor mijn toekomstige katjes.