ik ben nieuw hier, weet ook niet of ik in het goede mapje/onderwerp mijn verhaal plaats maar ik heb meteen een vraag aan jullie.
Ik heb een kater (savannah kat) van 2 jaar genaamd Yaro.
Normaal gesproken is hij een hele aanwezige en levendige kat, waar ik ben is hij, speelt graag, eet en drinkt goed, wilt veelvuldig even een luchtje scheppen buiten (en daar de baas spelen/vechten).
Sinds vrijdag is het ons opgemerkt dat Yaro niet zichzelf is. Hij is futloos, sloom, ligt het liefst alleen maar te slapen en eet- en drinkt niet meer.
Ik heb vrijdag meteen gebeld met de DA om even telefonisch te overleggen (helaas kon ik niet naar de DA aangezien ik alleen was met mijn tweeling). Assistente zei dat ik het even moest aankijken en anders langs moest komen.
Het zat me niet lekker, had er slecht van geslapen maar ik had geen andere keus.
Zaterdagochtend zag ik dat hij nog steeds niet had gegeten (ik had namelijk zijn brokjes geteld) en meteen naar de DA gebeld.
Bij de DA is er alleen koorts (39,7) geconstateerd maar verder geen aanwijzingen waar dat nou vandaan zou kunnen komen. DA zei mogelijk een knokpartij gehad en heeft hij daar een infectie van opgelopen?
De DA heeft hem daar een injectie gegeven met AB.
We zijn naar huis gestuurd met novacam (0.45ml, 1x daags) en synulox druppels (1ml, 2x daags)voor 5 dagen.
HEL want hij krabt ons helemaal open! Yaro is niet onder controle te krijgen bij het geven van zijn medicatie via een spuitje (en dus ook niet bijvoeden/ geven van water), en pilletjes (met of zonder pillenschieter is helemaal een ramp).
Ook wordt hij misselijk van de OH zo smakelijke Synulox druppels..
Maar ondanks dat grijpen we hem toch elke ochtend en avond omdat ik me te veel zorgen maak over mijn poezenkind.
Ik wil gewoon dat hij beter wordt!

Het is inmiddels maandag middag/avond en ik vind dat er nog geen ''echte'' verbetering te zien is.
Hij loopt wel ietsjes vlotter maar het liefst ligt hij alleen maar te slapen.
Hij heeft gisteren en vandaag wel een klein beetje water gedronken uit de kraan en wat gekookte vis gegeten uit mijn hand.
Sinds gisteren heeft hij ook dat zijn miauw heel anders/schor klinkt.
Morgen maar weer de DA bellen wat we nu verder gaan doen.
Yaro is altijd geënt met dood entstof, ontwormt, ontvlooid en heeft naar mij weten geen aandoeningen/ziektes/afwijkingen ed.
Voor nu sta ik dus voor een raadsel en vraag ik jullie om ervaringen/advies betreft Yaro.