Welkom op het forum.
Leukocell vaccinatie? (Tegen FeLV)
Misschien kun je even wat achtergrond informatie geven want de enting voor FeLV is (hier) niet standaard.
Standaard zijn de entingen tegen Kattenziekte (feline parvovirus, FPV) en Niesziekte (calicivirus en herpesvirus).
O, ik zie nu dat je in Turkije zit. Ik heb eigenlijk geen idee wat daar de enting-adviezen zijn.
Hier wordt dus standaard op 9 weken tegen nies- en kattenziekte geënt. Op 12 weken een booster. Op een jaar nogmaals deze entingen en dan de niesziekte elk jaar en kattenziekte on de drie jaar.
De eerste entingen tot een jaar zijn wel echt van wezenlijk belang om de antistoffen op te bouwen. Daarna is het inderdaad open voor discussie. Maar als je kat gevoelig is voor niesziekte en daar dus aan blootgesteld kan worden dan lijkt me de enting daartegen wel verstandig.
Van de leukocell enting heb ik eigenlijk hem flauw idee of FeLV bij jullie veel voorkomt. Als de kans bestaat dat hij ooit in gevecht komt met die straatkatten dan lijkt het mij wel een goed idee om hem de basis-bescherming te geven. Je zou dan na kunnen zoeken of het echt nodig is om dit te herhalen (om de hoeveel jaar) of dat er de kans op levenslange bescherming is na één enting.
https://www.mcvoordieren.nl/felv-katten-leukemie-virus