In het weekend voelde ik een harde bult onder de kin van onze poes. Vandaag gelijk naar dierenarts geweest maar die kan zonder biopt/operatie ook niet zeggen wat het is. We hebben nu antibiotica gekregen om te kijken of het ontsteking is die daarop reageert. Als het niet kleiner wordt volgt biopt/operatie. Dan kan het nog steeds van alles zijn van cyste tot goedaardig/kwaadaardig.
Het is in ieder geval geen abses want daar is het te hard voor. Het zit onder de huid, dus niet aan binnenkant bek. Poes eet/drinkt gelukkig goed en je merkt verder helemaal niets aan haar. Ze heeft geen koorts en ook geen vergrote lympfen. Bult zit volgens mij niet aan kaak, want het zit in het midden van de V van onderkaak. Poes is 13.5 jaar. Iemand soortgelijks meegemaakt met kat?
Antibiotica is voor 10 dagen, dus nog minimaal 1.5 week in spanning afwachten
harde bult onder kin kat
- Poezevrouwtje
- Huiskat
Re: harde bult onder kin kat
Ik wens je heel veel sterkte met de poes.
Bazinnetje van Dufie is maar 14jaar geworden.
Djooky 18 jaar en Pocahontas 16 jaar is op 22 december 2019 overleden 

Kan je het bultje ook bewegen?
Een van onze katten had ook een bultje maar in zijn nek wat langzaam groter werd, die is toen gelijk operatief weggehaald en het bleek een vetbultje te zijn
Een van onze katten had ook een bultje maar in zijn nek wat langzaam groter werd, die is toen gelijk operatief weggehaald en het bleek een vetbultje te zijn
- Zotvanpoezen
- Tijger
Mijn kat Filou heeft ook eens een bultje gehad onderaan de keel. De da heeft daar direct een biopt van genomen, zonder eerst ab te geven. Er zaten cellen in (geen vetbolletje dus), en als het bleef groeien moest het verwijderd worden. Het bultje is spontaan verdwenen. Deze zomer had hij weer een bultje. Tussen de voorpoten en de borstkas. Het is ook zonder medicatie verdwenen. Ik voel tijdens elke knuffelbeurt overal waar ik kan aan mijn katjes (behalve Froufrou, de jongste)om verdachte dingen op te sporen (een rare gewoonte van mij
)

viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)