Ik heb een vraag aan de katten-kenners hier.
Afgelopen week heb ik een nieuwe Maine Coon kitten gekocht, 18 weekjes oud met stamboom via marktplaats.
Op dit moment heb ik een 2 jaar oude kat die wel een maatje kon gebruiken. Maine coons zijn niet zo graag alleen. Ik werk deels op kantoor en deels thuis, vandaar de tweede kat.
De kitten die ik heb gekocht is echt een super leuk beest, ben helemaal verliefd op hem. Heel vriendelijk en sociaal. Komt graag bij ons liggen. Alleen ik vraag me wel wat af. Is hij 100% Maine Coon....
Toevallig zat ik de foto's te bekijken van mijn andere kat, een Maine Coon poes zonder stamboom. Waar ik beide ouders van heb gezien. En zij is vele malen groter met 4 maanden. Ze heeft op haar oren van die links pluimtjes, super lange snorharen, oorharen en al een behoorlijk lange vacht.
Deze kleine rakker is een kater, heeft geen pluimpjes op z'n oren, snorharen zijn vele male korter. Snuit/kop is ook vrij smal en z'n poten ook niet al te groot. Nu met 4 maanden een gewicht van 2.4 kg. Ook niet heel zwaar.
De stamboom heb ik nog niet. Ik heb wel de stamboom van beide ouders gezien, en die waren volbloed Maine Coon. Ik krijg de stamboom pas als hij gecastreerd is. Omdat zij niet wilt dat ermee gefokt wordt. (wat ik overigens ook opmerkelijk vind.. maar dat ter zijde.)
Ik moet erbij zeggen dat ik de kitten niet terug wil brengen naar de fokker. Maar vraag me wel af of ik een kat in de zak heb gekocht

Hieronder de foto's. Bruin is mevrouw de poes met 4 maanden. Zwart is de nieuwe kitten, ook 4 maanden.