Zoals jullie wellicht nog weten heb ik twee katten, Bowie en Floyd. Het zijn broertjes van elkaar, allebei gecastreerd en ze zijn nu net twee jaar oud. Al heel lang is Floyd de dominante van de twee: als ze allebei een speeltje leuk vinden maar Floyd heeft z'n zinnen erop gezet houdt Bowie afstand. Dat veranderde de laatste tijd al iets, Bowie is minder bang om ook mee te spelen met speeltjes die Floyd als 'zijn eigendom' beschouwt. Floyd heeft daar minder moeite mee dan pakweg een jaar geleden, toen begon hij echt te grommen als Bowie aan 'zijn' spullen zat. Verder zijn ze heel lief met en tegen elkaar, ze spelen veel, wassen elkaar heel vaak en liggen altijd tegen elkaar aan te slapen.
Maar nu merk ik al een aantal dagen dat het hommeles is. Ik hoorde al een paar keer een hoop gepiep uit de gang, alsof een van de twee het totaal niet naar z'n zin had. Het blijkt dat Bowie Floyd bij z'n nekvel pakt en dat Floyd dan piept omdat hij los wil.
Vandaag zat ik rustig te werken en deden ze het weer, maar nu onder m'n neus, zodat ik een filmpje kon maken. Moet ik me zorgen maken omdat dit misschien het eind van hun goede relatie is, of is het gewoon even kijken wie de baas is en stelt het verder niet zoveel voor?
https://youtu.be/drsoBH59cCQ