Valeriaan

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gesloten
Bosjvd
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2003 14:30

Valeriaan

Bericht door Bosjvd »

Ik heb op dit forum en op andere sites gelezen dat katten gek zouden zijn op valeriaan. Dus hebben we dit bij de drogist gehaald. Echter vindt de kat het volgens mij niet lekker. Ze loopt er in elk geval in een grote boog omheen.

Hebben meer mensen dit of ligt het specifiek aan deze kat ?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Lynx en Linus (twee katertjes) vonden eerst ook niets aan de catnip, maar een paar maanden later toen ze het nog een keer roken werden ze er helemaal gek van. Terwijl het hetzelfde muisje was, misschien ligt het wel aan hun bui ofzo?
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Alix »

Dit was bij onze kleintjes eerst ook, ze reageerden er totaal niet op. Hoe oud zijn die van jou? Wij hoorden nl dat erg jonge katjes er niet op reageren. Die van ons zijn nu 5 maanden en vinden het heerlijk :lol:
me myself and my cats...
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ik denk dat ze toen ongeveer 3/4 maanden waren, nu zijn ze precies 1 jaar en 1 dag oud, en vinden ze het heerlijk! Ik heb nog nooit valeriaan gekocht (was niet nodig), maar die muisjes met catnip zijn wel leuk!
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Bosjvd
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2003 14:30

Bericht door Bosjvd »

Heb ondertussen weer van iemand gehoord dat katten hier helemaal knettergek van worden. Het schijnt dat ze er "high" van worden ofzo.

En wat betreft de kat, zodra ik ze an het flesje laat ruiken doet ze gelijk een aantal passen achteruit, en trekt er een gezicht bij van "Gadver, wat een vieze lucht". Ik heb er zelf ook ff aan geroken, en moet zeggen dat ik het ook vreselijk smerig vindt ruiken. Wat mij betreft gaat het de prullenbak in.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hier wordt heel verschillend gereageerd op catnip en op valeriaan. Als mijn moeder hier kwam, had ze altijd een flesje valeriaan in haar tas. Fresco, mijn pers, rende dan meteen op haar af en was niet meer bij haar weg te slaan. Hij werd helemaal high van dat spul, idem van catnip. De andere katten vonden het uitgesproken vies ... Ik ook trouwens, en heb het daarom nooit gekocht. Later heb ik eens, in een vlaag van verstandsverbijtering, op een beurs een "stinkzak" gekocht, een zakje met de geur van valeriaan en catnip. Fresco heeft dan ding helemaal opgelebberd en ik ging zowat over mijn nek van de stank ... Ook hier weer geen of nauwelijks respons van de andere katten ... Voor mijn oude sul heb ik het wel laten liggen, hoewel het er na een tijdje echt goor uitzag.
Gesloten