Ik heb een nestje kittens opgevoed waarvan 3 kittens al een nieuw huisje gevonden hebben waar zij volgende week naartoe zullen gaan. 2 kittens blijven over, waarvan mijn schoonmoeder er nog eentje extra wilt nemen (zij pakt er al een). Nu twijfelen wij of wij de laatste kitten zelf zullen houden omdat de poezen voor ons op een speciale plek zijn gevonden en wij ze nu al een hele tijd hebben en er erg aan gehecht zijn geraakt.
Wij hebben al 3 poezen. 1 poes van 16 jaar die wij 2 jaar hebben gekregen. En 2 poezen die nu 5 jaar oud zijn en die wij als kittens samen hebben opgehaald. Totdat de 'oudere' poes erbij kwam waren zij dikke maatjes, sinds de oudere poes er is doet iedere poes zijn eigen ding en kijken de poezen eigenlijk niet naar elkaar om.
Wij zijn alleen bang dat met de komst van een nieuwe kitten, alle verhoudingen op scherp komen te staan en er wellicht wel stress/ruzie gaat ontstaan bij de katten. Ook hebben onze buren 2 katers, tot nu toe gaat hier alles goed mee.. maar ook hoe dit met de nieuwe kitten zal gaan vraag ik mij af.
Ons dilemma is dat wij twijfelen of we überhaupt nog een extra kitten kunnen nemen en zo ja, of wij dan de overgebleven kater of de overgebleven poes zal pakken. Wij hebben eigenlijk ons hart een beetje verloren aan het katertje. Vanaf het begin vonden wij dit de leukste kitten. Wij twijfelen alleen of dit wel een verstandige keuze is omdat: het poesje een stuk rustiger is dan de kater en wij daarom denken dat het poesje misschien beter zal mengen met onze huidige katten. Daarnaast zijn wij bang dat het katertje misschien gaat vechten met de katers van de buren? Wij verwachten dat dit bij een poesje minder snel het geval zal zijn omdat nu ook alles prima gaat tussen onze poezen en de katers van de buren.
Wat zouden jullie adviseren? Nog een kitten nemen of het laten bij 3? En zo ja, de poes of het katertje nemen?
Het is een heel verhaal geworden, sorry daarvoor.. maar ik blijf twijfelen dus hoop hier wat advies te kunnen krijgen

Groetjes