Ik heb een kitten van nu 22 weken die sinds ze bij ons woont diaree heeft. Bij de fokker niet.
Ik heb inmiddels 3 dierenartspraktijken gesproken. (Omdat het zo liep, ik ben nogal aan het dokteren met onze andere kat en zij is dus 1 keer verwezen naar een andere praktijk voor een echo en 1 keer de weekend-d.a. Gelijk gebruik gemaakt van de artsen voor deze vraag)
Na een paar dagen hele ernstige diaree overleg gehad met een dierenarts. ik kreeg remmers mee. De diaree is inderdaad wat dikker geworden. (Lees: het zat niet meer een meter hoog op de muren

Een week later had ze nog steeds diaree. Ik mijn eigen d.a. gebeld. De assistent zei ... nou het kwam erop neer dat er grote paniek was, want een kitten mag niet meer dan 3 dagen diaree hebben. Ik vond dat een beetje raar en heftig dus weer de eerste d.a. gebeld, die assistent zei: ach ze is al 5 maanden, dat is een ander verhaal dan een kitten van 8 weken. (klinkt logisch) Ze raadde aan om per dirtect over te gaan op een speciaal voer dat zij toevallig verkochten (beetje jeuk krijg ik hiervan, niet echt onafhankelijke informatie). Vervolgens sprak ik ivm onze andere kat een d.a. uit weer een andere praktijk omdat ik best verward was geworden. Zij zei dat 3 weken diaree echt niet erg is, en dat ik na 3 weken moet gaan testen op bijvoorbeeld Giardia. Bij dit advies voel ik me het best. Ten eerste omdat dit van een dierenarts komt en ten tweede dat ik ook geen grote paniek voel en ik denk dat de kans is dat het de stress en overgang op ander voer de diaree heeft veroorzaakt en dat het niet wijs is om nu direct weer op ander voer over te gaan.
Ondertussen naar de dierenwinkel geweest. De eigenaar is een zeer ervaren fokker van katten. We hadden het erover en zij raadde probiotica en phisyllia aan. De ontlasting is nu dikker (door de phisyllia denk ik) maar het is dus nog niet goed.
Nu twijfel ik... ik kan testen op Giardia, zoals de d.a. zegt, maar ik kan dan toch ook gewoon een kuur geven tegen Giardia om te kijken of dat helpt? of zeg ik nu iets raars... Aan de andere kant: diaree is al 3 weken...
Iets met bomen en bos niet overzien enzo.... wat denken jullie?