Van de ene op de andere dag ziek?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
Karin1964
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 okt 2003 11:38
Locatie: vlakbij Utrecht

Van de ene op de andere dag ziek?

Bericht door Karin1964 »

Hoi,

Kini (11 jaar) was gisteravond nog gewoon zichzelf. Vanochtend lag hij op de trap (doet hij wel meer) maar kwam daar niet vandaan om te eten of te drinken.
Ik heb hem drinken voor zijn neus gehouden en dat wilde hij niet. Ook een klein beetje eten voorgehouden en ook dat wilde hij niet. Dat hij niet wil eten is erg raar omdat hij altijd wel wil eten.
Hij is vanochtend 2x van de trap afgekomen om naar buiten te gaan. Hij doet zijn behoefte namelijk alleen buiten. Ik heb gekeken waar hij naartoe ging en hij ging naar "zijn" bosjes. Daarna kwam hij weer terug om vervolgens weer binnen op de trap te gaan liggen.

Wat doe ik nu? Nog even aankijken? Meteen naar de dierenarts (nou ja meteen is al moeilijk want ik kan hem niet achter op de fiets binden en moet dus wachten tot manlief met auto thuis is).
Kan het een griepje zijn? Ik heb ook totaal geen ervaring met zieke katten. :???:

Groetjes Karin.
Gebruikersavatar
Karin1964
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 okt 2003 11:38
Locatie: vlakbij Utrecht

Bericht door Karin1964 »

De dierenarts heeft van 19.00 tot 19.30 spreekuur vanavond dus daar gaan we maar naar toe.
Ik kan niet zeggen dat ik Kini er beter op vind worden. Zijn batterijtjes zijn echt leeg hoor..... :sad:
Hij gaat af en toe even recht op zitten om daarna weer langzaam te gaan liggen. En al die tijd op de 3e tree van boven :???:

Ik laat vanavond weten wat de dierenarts zei.

Groetjes Karin.
Gebruikersavatar
Karin1964
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 okt 2003 11:38
Locatie: vlakbij Utrecht

Bericht door Karin1964 »

Nou het is niet zo gek dat Kini niets meer wilde hij heeft 40.7 graden koorts :shock:
Alles is bevoelt en beluisterd maar er is (gelukkig) niets te vinden. De dierenarts denkt dat het een infectie is.
Hij heeft een injectie gehad waarvan hij zich al snel wat beter moet gaan voelen. Verder pillen (clavubactin) die hij 3x daags moet krijgen.

Toen Kini thuis uit het reismandje werd gelaten nam hij direct zijn plek op de 3e tree van boven weer in.
Nu maar afwachten tot de injectie zijn werk gaat doen. En hopen dat Sammy (14 weken) hem een beetje met rust kan laten.

Groetjes Karin.
Gebruikersavatar
Karin1964
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 okt 2003 11:38
Locatie: vlakbij Utrecht

Bericht door Karin1964 »

Hij heeft net wat gegeten en wilde naar buiten (kan hem niet tegenhouden omdat hij daar alleen zijn behoefte doet).
Ga hem zo weer snel binnen halen en dan maar afwachten wat het verder wordt.

Bedankt weer allemaal.

Groetjes Karin.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hij zal wel een koortswerende injectie hebben gehad, Karin, dus hopelijk knapt hij snel op!
Met de antibiotica als ondersteuner moet het redelijk gauw te bedwingen zijn en het feit dat hij alweer wat at, is een goed teken!
Succes en sterkte.
Gesloten