Ik vond ook dat ze qua gedrag anders was ( terug getrokken) en had het idee dat ze pijn had.
Ik dacht zelf eigenlijk aan buik, maag en was bang dat het haar alvleesklier was.
Lizzy is 7 jaar.
De dierenarts wist het niet zo goed en omdat Lizzy ook last heeft van voedselallergie werden we naar huis gestuurd met cerenia en geen antwoorden.
Lizzy braakte niet meer maar echt zin in eten had ze niet, dus zijn we met spuitje gaan voeren maar na anderhalve dag was het weer mis, weer braken, en de cerenia die we meegekregen hadden werkte niet. (achteraf bleek de dosering veel te laag te zijn)
Terug naar de dierenarts, ( was weer een andere) er werd een foto gemaakt omdat ze dachten dat er iets in haar buik/darmen zat.
Het leek mij erg onwaarschijnlijk maar goed ik wilde uiteraard alles uitsluiten dus die foto werd gemaakt en er werd bloed geprikt.
Ik heb zelf aangegeven dat ik ook de alvleesklier en nierwaarden getest wilden hebben, maar ze hadden niet genoeg bloed, dus die alvleesklier hadden ze overgeslagen.
De uitslagen van dat moment:
De referentiewaarden zijn wel anders dan wat ik gewend was maar die staan er bij

Volgens hen lag het aan haar nieren ( ze had chronisch nierfalen volgens hen) en ik zag zelf ook wel dat die waarden niet klopten maar toch begreep ik die misselijkheid niet en ze had duidelijk pijn wat volgens deze arts niet zo was maar wel volgens mij.
En haar urine was nog niet eens onderzocht.
Lizzy kreeg vocht toegediend en haar kalium was ook aan de lage kant zeiden ze, en die glob waarde daarvan werd gezegd dat er duidelijk iets gaande was ( tja dat had ik zonder die waarde zelf ook al in de gaten)
Ze wilden haar opnemen voor infuus ivm haar nieren maar dan zou ze naar rotterdam moeten en de avonden alleen zijn dus dat ging niet door zeker niet omdat Lizzy een behoorlijke angstige kat is en ik mijn twijfels had over de gang van zaken.
De dierenarts twijfelde zelf ook of opname voor Lizzy wel een goed plan was op dat moment en bij een ander eet ze al helemaal niet.
Verder werd er een hart ruisje gevonden en we werden weer met cerenia naar huis gestuurd wel een hogere dosering dit keer.
Na het weekend weer gebeld want Lizzy knapte niet op.
Weer bloed laten prikken:
( dit keer wel de alvleesklier mee genomen maar die was verder goed)

Inmiddels had Lizzy koorts ( voorgaande dagen wel wat verhoging maar nog geen koorts)
Toch bleven ze doorgaan over die nierwaarden crea was weer hoger geworden, maar ja ik kwam bij hun niet verder en ben naar een andere arts gegaan met Lizzy.
Het 1e wat hij zei was dat hij urine onderzoek miste, dat heeft hij meteen gedaan en daar kwam niets uit geen eiwitten in ieder geval ( ook uit de kweek kwam niets) dat was volgens hem gunstig.
Verder begreep hij niet waarom haar bloeddruk nog niet opgemeten was en wat hem op de foto opviel was juist dat er niets te zien was.
Haar maag was totaal leeg en dat was ook de reden dat we in 1e instantie gegaan waren.
Tijdens het onderzoek begon ze meteen weer te braken en ze gaf duidelijk aan dat ze pijn had.
Haar bloeddruk is gemeten en was goed.
we hebben een echo laten maken en de internist waar we waren heeft mee gedacht en het hele plaatje mee genomen.
Op de echo was te zien dat haar ene nier klein was en er waren sporen van een nierinfarct te zien.
Haar andere nier zag er verder goed uit.
Verder kwam er niets uit de echo.
Een nierinfarct schijnt echt pijn te doen, dus dat zou een verklaring kunnen zijn, maar haar allergie zou ook nog mee kunnen spelen zei ze.
Vaak zie je dat een kat niet alleen huidproblemen heeft maar ook echt buikpijn kan hebben van voedselallergie.
Volgens haar is er sprake van fase 2 nierfalen, maar mijn eigen da zei die nierwaarden nog kunnen verbeteren al kan wat stuk is niet meer geheeld worden wat de nieren betreft.
De dierenarts heeft royal canin gevraagd een brok voor Lizzy te maken ( hypoallergeen en nierdieet) en dat is gelukt.
Punt is alleen dat Lizzy daar niet genoeg van eet en we inmiddels echt alles al geprobeerd hebben wat in haar geval kan.
Lizzy eet het liefst natvoer.
Het enige wat ze echt goed eet is felix en dan ook nog alleen de visvariant en dan moet het ook nog die elke dag feest zijn ( schesir is beter maar dat eet ze steeds maar 2 dagen dan is ze er weer klaar mee) maar ja inmiddels weet ik het ff niet meer want of ze krabt zich open of het is slecht voor haar nieren en anders eet ze amper en ze is nog zo jong.
Ik doe wel ipakitine over haar natvoer.
Iets anders is dat ze nog steeds niet zonder cerenia kan, zodra we daar mee stoppen is ze toch weer misselijk gaat ze braken en wil ze niet meer eten.
Ik blijf het gevoel houden dat er iets anders is en ja ik zie dat haar nierwaarden niet goed zijn maar er klopt iets niet dus vandaar dit hele lange verhaal en misschien dat jullie mee kunnen denken of misschien zeggen wat je er van vind.