Mijn lieve snoezepoes doet haar behoeften keurig op de bak. Ik heb een overdekte PeeWee XL kattenbak, zonder de binnenbak en gebruik BioKat Basic kattengrit, omdat madam niets van houtkorrels moet hebben (ruikt niet lekker en te scherp aan de voetjes).
Het kattengrit dat ik gebruik, geeft ook mooie witte pootjes, Ze wast zich na de bak niet direct, maar loopt eerst een tijdje rond. Ben ik op zich blij mee, omdat ze daarmee het stof van de klei niet binnenkrijgt. Het betekent wel dat ik soms witte voetjes tegenkom op de bank en op de vloer. Ik maak me daar niet heel druk om, maar het zou fijner zijn als dit niet het geval was.
Ik heb een mooie grote mat gekocht waarvan ik had gehoopt dat haar pootjes schoon zouden worden. Ze maakt er echter een sport van om uit de bak, over de mat te springen.
Herkennen mensen dit? Hebben jullie een andere mat aangeschaft die misschien beter bevalt of accepteren jullie de uitloop gewoon? Apporteren doet ze als de beste, dus misschien kan ik haar ook leren om haar voetjes te vegen.

Alvast bedankt!
Groetjes, Rick